2019 Guidad rundtur på Fogdön

STF Strängnäs Turistförening

04 Aug

Aug

Anmälan senast 24 juli till Magnus Ericsson eller annan styrelseledamot. Priset inkluderar bussrundtur, guide och kaffe med hembakt bröd.
Söndag 4 augusti planerar Fogdö hembygdsförening en guidad bussrundtur på ön, ca 3,5 tim. Start vid Multeum kl 14.30. Fogdön har en mycket gammal historia och en varierande natur där kulturlandskapet växlar med skogar och berg.
  • Senaste datum för anmälan: 24/07
  • Samling: Multeum , 14:30
  • Plats: Fogdön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Magnus Ericsson 070-211 30 12

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 04 Aug

2019 Guidad rundtur på Fogdön

Medlem: 200 kr

• 24 Aug

2019 Mälardagen

Vi deltar i Mälardagen i år igen så kom gärna och besök vårt bås vid Västerviken

Lördagen 24 augusti kl 10-14

Medlem: Pris ej bestämt

• 07 Sep - 08 Sep 2019

2019 Vandrarhemshelg Arholma

Vår traditionella hösttur går till Arholma och bor på Bull-August gård som är beläget längs den gamla bygatan med anor från 1600-talet. På Arholma har det lummiga kulturlandskapet hållits öppet i hundratals år och vårdas än idag på traditionellt vis. Följer man de smala och krokiga vägarna från Norrhamnens ångbåtsbrygga passerar man åkrar och välbetade ängar som effektfullt kontrasterar mot skogsmarker och klippstränder. Den tidigare så hemliga försvarsanläggningen Batteri Arholma är idag upplevelsemuseum och besökscenter.

Helgen 7-8 september. Intresseanmälan snarast, bindande anmälan senast 15 juli till Birgitta Karlsson 0152-142 84, 072-503 60 86 eller till annan styrelseledamot.. Priset inkluderar båt, logi, gemensammiddag o ev guide. Vi reser med egna bilar till Simpnäs och tar båten till Arholma. Biltransportkostnad tillkommer.

Medlem: 600 kr

Icke-medlem: 650 kr

• 14 Sep

Vandringens dag

Kom med på vandring längs Marviks- och Sörmlandsleden. Vi går vid vackra sjöar i Åkers bergslag. Sträckan är ca 6 km.

Lördag 14 september kl 10.00. Samåkning med egna bilar från Vårdcentralen i Strängnäs kl 10.00. Ta med matsäck och korv om du vill grilla.

Medlem: Gratis

• 03 Nov 2019

2019 Så som i himmelen-succémusikal på Oscars

Musikalen Så som i himmelen har gått mer än ett år på Oscars och fortsätter även i höst. Vi har reserverat ett antal biljetter och åker buss till Stockholm för att uppleva succén.

Anmälan sker snarast till Sune Hansson 070 573 59 82 eller annan styrelseledamot. Begränsat deltagarantal. Medlemmar har företräde.

Medlem: 675 kr

Icke-medlem: 800 kr