Grötafton med bildvisning

STF Strängnäs Turistförening

08 Dec

Inte medlem
Onsdag 8 december kl 19.00 i Olivehällskyrkans lokaler, Vallbyvägen 35, Strängnäs. Anmälan senast 30 november till Birgitta Eriksson, 073-021 58 28 eller annan styrelseledamot.
Vi börjar med att äta oss mätta på risgrynsgröt och goda smörgåsar. Därefter njuter vi av Peter Hennix` spännande bilder.
  • Samling: Olivehällskyrkan Strängnäs , 19:00
  • Plats: Strängnäs
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Åke Edler 070-696 12 92

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 31 Okt

Okt

Baklängesvandring på Ulvaspåret

Vi startar vid Ulva som vanligt men går spåret åt motsatt håll mot normalt. Det erbjuder nya vyer och andra uppförsbackar.

Söndag 31 oktober. Samling vid Vårdcentralen Strängnäs kl 9.00

• 10 Nov

Rysslägret, föredrag på Multeum

1941-1944 internerades 164 sovjetiska soldater och officerare i ett läger utanför Länna efter att de flytt undan tyskarna över Östersjön. Leif Ekblom från Länna hembygdsförening berättar om bakgrunden och livet i lägret. När interneringen avslutades, valde drygt 30 personer att bosätta sig i Sverige, varav några i Strängnäs kommun.

Onsdag 10 november kl 18.30.Biljetter säljs på Multeum under ordinarie öppettider. Biljettpris 20 kr.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 20 kr

• 18 Nov

Soppa med sång

Vi samlas hos Ann på Klostergatan 24 och avnjuter värmande soppa, varefter Roland Gustavsson underhåller med gitarr och sång.

Torsdag 18 november kl 19.00. Anmälan senast 1 november till Birgitta Karlsson, 072-503 60 86 eller annan styrelseledamot. Betalning senast 10 november till plusgiro 479 01 11-1

Medlem: 300 kr

Icke-medlem: 350 kr

• 08 Dec

Grötafton med bildvisning

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 23 Jan

Vintervandring med grillning

Efter en kort vandring i Stadsskogen umgås vi vid brasan och grillar medhavd korv eller annat du vill grilla. Kom ihåg broddar vid halt väglag.

Söndag 23 januari kl 10.00. Samling vid Finningeskolan.

• 09 Feb

VI SES PÅ ÅRSMÖTET!

Välkommen till en trevlig träff där du har möjlighet att säga din mening om lokalavdelningens verksamhet. Vi bjuder som vanligt på smörgåstårta samt gratislotteri.

Onsdag 9 februari kl 19.00 i Olivehällskyrkans lokaler, Vallbyvägen 35, Strängnäs.