Cykling söderöver

17 Sep

Inte medlem
Lördagen 17 september. Samling Vårdcentralen Strängnäs kl 09.30
Vi gör som flyttfåglarna drar söderöver. Färden går på cykelvägen mot STF-vandrarhemmet och Megs Kök &Trevligt i Malmby, svänger sedan av på grusvägarna mot Bråtorp och kommer så småningom ut på den asfalterade vägen från Valsberga. Grusvägen mot Grundbro och den branta backen upp mot Oxeltorp blir nästa utmaning. Vi som inte har elcykel får gå uppför backen. därefter ganska lättcyklat hem. Turen är 25km lång och bjuder på färggranna lövträd, kottrik granskog, gnäggande hästar, bräkande får, lantgårdar, byar och torp. Ta med fika. Karta över turen kan skickas med E-post. Cykelguider Stig och Lilian Björk.
  • Samling: Vårdcentralen Strängnäs , 09:30
  • Plats: Strängnäs
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lilian Björk 073 251 16 18

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 10 Sep

Vandringens dag

STF har utnämnt andra lördagen i september till Vandringens dag. Kom med på vandring i Åkers bergslag. Ta med matsäck.

Lördag 10 september. Vårdcentralen Strängnäs kl 10.00.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 10 Sep - 11 Sep 2022

Vandrarhemshelg i skärgården

Även i år blir det en skärgårdshelg. Vi besöker Stora Kalholmen. Det senast elektrifierade av STF:s vandrarhem. Det är en liten ö, på gränsen till de yttersta skären i Stockholms skärgård. Vi hoppas på värme både på land och i vattnet även i början av september. Begränsat antal deltagare. Bindande anmälan senast 1 augusti till Birgitta Karlsson, 072-503 60 86 eller annan styrelseledamot. Restplatser kan finnas därefter. Betalning senast 1 augusti till plusgiro 479 01 11-1. Kostnad ca 900 (1 000) kr per person för transporter, logi och gemensam middag. Varje deltagare får senare detaljerad information.

Medlem: 900 kr

• 17 Sep