Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

Vandring norra Djurgården

Låglandsvandring 1

STF Stockholm

16 Maj 2020

Inte medlem
Ta med matsäck. Ingen föranmälan.
En vårvandring ca 12 km i fin natur på Norra Djurgården. Efter start tar vi oss in i Lilljans-skogen, passerar Fiskartorpet, Husarviken, och Stora Skuggan. Fikamatsäck intar vi vid någon fin plats. Vi fortsätter på stigar och småvägar förbi Lappkärsberget, Värtans stränder, och ser Bergianskas blommor. Vi avslutar vid Universitet (T-station).
  • Samling: Tekniska högskolan/Östra station , 09:30
  • Plats: Norra Djurgården
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 13 Maj 2020

Kvällsvandring på Kärsön

Ta till vara vårens ljusa kvällar och följ med ut på vandring ca 10 km, i Kärsöns okända natur. Från Nockeby station går vi över bron ner till ön, där vi startar vår upptäcktsfärd på öns olika delar. Vi intar vår matsäck vid någon fin utsikt. Vår färd fortsätter på stigar och i delvis kupe-rad terräng, och avslutas troligen vid Drottningholm där buss tar oss åter mot stan framåt 21-tiden.

• 16 Maj 2020

Vandring norra Djurgården

• 23 Maj 2020

Från Hornstull till Långholmen

Hornstull blir med sin första bro 1669 den stora infarten söderifrån till Stockholm. Vi börjar där och går vidare förbi Bergsund med sin varvstradition och skolan från 1921. Efter en kort sväng in på Reimersholme går vi tillbaka förbi kyrkan, resultatet av en arkitekttävling 1911. Vi passerar malmgården Heleneborg och går över Pålsundet till Långholmen med Mälarvar-vet och det tidigare fängelset. Avslutning vid den gamla sjötullen och Stora Henriksvik, där det finns möjlighet att avrunda med fika.

Föranmälan senast 20 maj till leif.gidlof@telia.com. OBS! Anmälan är bindande.

• 27 Maj 2020

Kvällsvandring Flaten naturreservat

Ta till vara årstidens ljusa kvällar och följ med ut på vandring ca 11 km, i Flatens fina natur. Från Skarpnäck (T-station) går vi in på stigar och småvägar i naturreservatet. Vi intar vår mat-säck vid en sjöstrand. Vår färd går även längs med delar av Drevviken och Ältasjöns strand. Vi avslutar vid Skarpnäck T-station framåt 21-tiden.

Ta med matsäck. Ingen föranmälan. Ca 11 km vandring.

• 06 Jun 2020

Försommarvandring Stockholms sjögård

Vi gör en kulturvandring på Skeppsholmen som är en del av Stockholms Sjögård. Lättgången även för den som har käpp och rollator. Leds av Tord Törnqvist som kommer att berätta om Skeppsholmen då och nu. Man kan också delta i Tords skärgårdskryss och vinna bokpriser. Efteråt går vi och fikar. Upplysningar programansvarig, tel. 08-7412709 eller mail margarethanilsson@telia.com

• 10 Jun 2020

Kvällsvandring Sticklinge

Ta till vara årstidens ljusa kvällar och följ med ut på vandring ca 11 km, i Sticklinges fina natur. Från Lidingövallen går vi ner mot Grönsta där vi kommer in på Lidingöloppets spår. Vi intar vår matsäck vid någon fin utsikt. Vår färd fortsätter längs med Värtan, och över Lidingö-bron till Ropsten (T-station) där vi avslutar framåt 21-tiden.

Ta med matsäck. Ingen föranmälan. Ca 11 km vandring.