Årsmöte 2022

Årsmöte

STF Stockholm

15 Feb

Välkomna till STF Stockholms årsmöte 2022. Sista dag för inlämning av motioner till årsmötet är 15 jan. Mejla till stfstockholm@stfturist.se
  • Plats: Digitalt
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 05 Feb

Nora-Ekeby kulturstig Danderyd

Följ med och se historiens vingslag som bl a tre runstenar och två gravfält i vacker natur. Det är en lätt vandring. Medtag matsäck och kläder efter väder.

Lördag 5 februari vandrar vi Nora-Ekeby kulturstig i Danderyd. Samling vid Danderydsvallen kl 10:15. Det går en buss 601 från Danderyds sjukhus kl 10:10. Avgiften är 20 kr för medlemmar i STF och 50 kr för icke-medlemmar. Betalas med swish till aktivitetsledaren.

• 15 Feb

Årsmöte 2022

Medlem: Gratis

• 23 Feb

23 februari - Brunnsviken runt

Onsdag den 23 februari vandrar vi Brunnsviken runt! Samling vid Wennergren center kl 09.30. Från Wennergren Center går vi ner mot Brunnsviken och fortsätter på parkvägar och stigar förbi Haga, Bergshamra, ev Bockholmen, Bergianska, och avslutar vid Teknis (T) framåt 14-15-tiden. Rast och matsäck tar vi vid någon trevlig plats. Utrustning: Kläder efter väder, grova skor/kängor, liten ryggsäck med värmande rastplagg, sittunderlag, matsäck, vätska, SL-kort. Betalning sker på plats till ledaren via Swish.

• 16 Mar

16 mars - Kärsön till Drottningholm, ca 13 km

Onsdag 16 mars gör vi en vandring på Kärsön och i Drottningholms fina park, ca 13 km. Vi kommer främst gå på varierande stigar och parkvägar. Rast med matsäck tar vi vid någon trevlig plats. Vi avslutar framåt 15-tiden med buss mot stan. Utrustning: Kläder efter väder, grova skor/kängor, liten ryggsäck med värmande rastplagg, sittunderlag, matsäck, vätska, SL-kort. Betalning sker på plats till ledaren via Swish

• 26 Mar

26 mars - Gryningsvandring i Haga, ca 8 km

Upplev morgonens tystnad och ljus! Med start vid Odenplan går vi mot Brunnsviken och fortsätter främst på stigar i Hagaparkens mer okända och kuperade skogshöjder Din medhavda frukost tar vi vid någon trevlig plats. Vi går även en sväng i Bellevue innan vi avslutar vid Sveaplan, där bussar går. Utrustning: Kläder efter väder, grova skor/kängor, liten ryggsäck med värmande rastplagg, sittunderlag, frukost, vätska, SL-kort. Avgift: Betalas på plats till ledaren via Swish.

• 13 Apr

13 april - Gudö till Tyresö slott, ca 15 km

Onsdag 13 april tar vi oss på småvägar och stigar från Gudö längs sjösystemet med åar och sjöar ner till Kalvfjärden vid Tyresö slott. Rast med matsäck tar vi vid någon trevlig plats. Vi samlas vid Gullmarsplans bussterminal kl 09.30 och tar buss åter mot stan framåt 15-16-tiden. Utrustning: Friluftskläder efter väder, kängor, liten ryggsäck med värmande rastplagg, sittunderlag, rmatsäck, vätska, SL-kort, deltagaravgift. Avgift: Betalas till ledaren på plats via Swish.

• 14 Maj

14 maj - Lida Friluftsgård till Rudans gård, 12 alt 25 km

Följ med på en vandring från Lida Friluftsgård via Paradiset till Rudans gård. Du väljer själv om du vill gå enbart den första etappen eller hela vandringen. Del 1. Lida Friluftsgård - Paradiset, 12 km Mestadels går leden genom tallskog men en del björk och ängar. Det är fina stigar, något steniga och mycket rötter, så det kan vara bra att ha ordentliga kängor på fötterna. Här finns det möjlighet att avbryta och ta SL-buss 709 till Huddinge station. Del 2. Paradiset-Handen, Rudans gård,13 km Denna etapp går genom ett större samman-hängande, myr- och sjörikt gran- och lövskogsområde med talrika tallhedsbevuxna hällmarksområden likt öar i ett skärgårdslandskap. Utrustning: Kläder efter väder, grova skor/kängor, ryggsäck med värmande rastplagg, sittunderlag, rmatsäck, vätska, SL-kort, deltagaravgift. Avgift: Betalas på plats till ledaren via Swish.

• 18 Maj

18 maj - Längs Magelungen, ca 11 km, kvällsvandring

Ta till vara vårens ljusa kvällar med en vandring längs Magelungens fina stränder! Från starten i Rågsved (T) kl 17.30 går vi på stigar och parkvägar, och når Farsta strand (T) framåt 21-tiden. Rast och matsäck tar vi vid någon trevlig plats. Utrustning: Kläder efter väder, grova skor, liten ryggsäck med rastplagg, sittunderlag, rmatsäck vätska, SL-kort, deltagaravgift. Avgift: Betalas på plats till ledaren via Swish.

• 08 Jun

8 juni - Lidingös södra stränder, ca 13 km, kvällsvandring

Följ med på en kvällsvandring längs Lidingös södra stränder. Efter Lidingöbanans ankomst till Brevik går vi på stigar och parkvägar längs Kottlasjön och Värtan. Vi avslutar vid Ropsten (T) framåt 21-tiden. Rast med matsäck vid Kottlasjön, då möjlighet även finns till ett kort dopp. Utrustning: Friluftskläder efter väder, grova skor, liten ryggsäck med rastplagg, ev baddräkt, sittunderlag, rmatsäck vätska, SL-kort. Avgift: Betalas på plats till ledaren via Swish.