4 dec - Livstensleden

STF Stockholm

04 Dec

Inte medlem
Samling: Stationsvägen Resan dit: tåg 27 från Östra station kl 09.45. Ledaren går på vid Mörby station. Ankomst Lindholmen kl 10.22. Där byte till ersättningsbuss 27K mot Söderhall, kl 10.27. Ankomst Stationsvägen, kl 10.35. Avgiften betalas med Swish till ledaren. Vi tar tyvärr inte kontanter.
Vandring i runristaren Livstens fotspår längs väg och skogsstigar i vacker natur. Vandringen går bl.a. till Frösunda kyrka samt Livstens ristning och hamn. Lätt vandring, 6 km med start och mål vid Frösunda kyrka. Medtag matsäck för en paus.
  • Samling: Stationsvägen , 10:40
  • Plats: Livstensleden
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gabriel.jonsson@su.se

Typ av aktivitet: Vandring

• 30 Okt 2021

Okt

30 oktober - Från Hässelby till Alvik

Vi följer Mälarens strand från Hässelby längs fina gångvägar och stigar mot t-banan i Alvik. Sträckan är ca 14 km och vi går i lätt tempo. Under vandringen passerar vi flera badstränder och båtklubbar och tar två raster. En lite kortare förmidagsfika efter start och en lite längre efter halva turen. Ta med varma kläder, bra skor, termos och rejäl matsäck.

Samling: T-banestationen vid Hässelby Strand, kl 10.00. Vi inväntar nästkommande tåg, så alla hinner med. Ring Ulf om du blir sen! 0701904599 Betalning sker till ledaren vid start med Swish. Vi kan tyvärr inte ta kontanter.

• 13 Nov 2021

13 nov - Lötsjön - Råstasjön

En höstvandring runt Lötsjön och Råstasjön, ca 7 km, i Sundbyberg och Solna. Efter start i Rissne tar vi oss på olika parkvägar genom Råsta skog till de två naturreservaten Lötsjön och Råstasjön. Vi spanar lite efter hägrar, sothöns, änder, m.fl. Vid lämplig plats intar vi vår matsäck, och fortsätter sedan runt sjöarna med avslut vid Rissne (T-stn). Utrustning: Kläder efter väder, rejäla skor, liten ryggsäck med rastplagg, ev regnkläder, sittunderlag, matsäck, vätska, deltagaravgift.

Samling: Rissne Tunnelbaneuppgång, kl 10.00 Avgiften betalas till ledaren med Swish. Vi tar tyvärr inte kontanter.

• 27 Nov

27 nov - Sydöstra traversen, Solsidan-Skarpnäck

Idag vandrar vi sydöstra traversen, rakt genom vackra Nackareservatet. Vi passerar vackra sjöar, trolska skogar och berg med hänförande utsikt. Vi startar vid Erstaviksbadets station (Saltsjöbanan, Solsidanlinjen. Tåg från Henriksdal och byte i Igelboda) och går i mål vid Skarpnäcks Tunnelbanestation. Vi går ca 16 km genom hyggligt kuperad terräng, i normalt vandringstempo. Vi tar två raster - en lite kortare fika, och en lite längre mat. Vi håller på i ca 4,5-5 h. Tag med fika, varm rastjacka och SL-kort.

Anmälan: Senast 26 nov till erik.ronnby@stfturist.se Max 15 deltagare Betalning: Betalning sker till ledaren vid start med Swish, vi kan EJ ta kontanter. Tag med matsäck!

• 04 Dec

4 dec - Livstensleden

• 18 Dec

18 dec - Jul-Ö vandring

Följ med ut i juletid till skärgården. Det är skönt att komma ifrån allt julstök. (Var vi åker meddelas längre fram i höst när kollektivtrafikens tidtabeller är klara.) Vi kommer efter ankomst vandra främst på olika stigar och småvägar. Rast med matsäck tar vi vid någon trevlig plats. Vi är åter i Stan vid ca 16-17-tiden. Utrustning: Varma friluftskläder efter väder, rejäla kängor, liten ryggsäck med förstärkningsplagg mot kyla/vind, sittunderlag, rejäl matsäck vätska/termos, pengar till båt/bussresa.

Tid och plats meddelas senare! Avgiften betalas på plats med Swish. Vi tar tyvärr inte kontanter. Kostnad för kollektivtrafik tillkommer.