Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandringens dag

Låglandsvandring 1

STF Stockholm Nordost

12 Sep 2020

Pris ej bestämt

Anmälan senast den 10 september till britt.engdahl@gmail.com eller tel 0708-741584
Följ med hembygdsförfattaren Lennart Lenke på en intressant vandring i Bogesunds naturreservat. Vi fortsätter temat från förra året och tillsammans letar vi upp resterna efter gamla torpställen som försvunnit för många år sedan. Den här gången utgår vi ifrån Bogesunds slott. Vi vandrar en slinga på cirka 4-5 kilometer på vägar och stigar i skogen och undersöker tegelrösen och källargropar. Lennart berättar torpens historia blandat med anekdoter om människor som en gång levde på platsen. Vi träffas kl 12.00 och vandringen utgår och avslutas vid STFs vandrarhem i Bogesund, Per Brahes väg 1,Vaxholm. Ta med matsäck. För att kunna välkomna dig och andra deltagare på ett tryggt sätt har vi gjort ett antal åtgärder. Dessa förändringar är en förutsättning för att kunna genomföra vandringen och vi hoppas på ditt stöd och din förståelse. • Alla deltagare måste anmäla sin närvaro, då vi kommer ha en maxgräns på deltagare. • Vi ser gärna att ni undviker samåkande till aktiviteten. • Fika och umgås gör vi med minst två meters avstånd från varandra. Varmt välkomna och vi har full förståelse att ni som tillhör en riskgrupp väljer att inte delta, men vi hoppas kunna välkomna er på Vandringens dag nästa år istället.
  • Senaste datum för anmälan: 09/09
  • Samling: Bogesunds slottsvandrarhem , 12:00
  • Plats: Bogesund
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Britt Engdahl

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 15 Aug 2020

Aug

Båtresa till Lidingö, strandpromenad tillbaka

INSTÄLLT. Vi har ställt in aktiviteter där det ingår resor med kommunala trafikmedel.

Gun Abrahamsson, st.benhamra@gmail.com, tel 0735 - 622549

Medlem: Pris ej bestämt

• 22 Aug 2020

Aug

Paddla kajak i vackra Roslagen

Ta tillfället i akt och paddla kajak bland kobbar och skär i vackra Roslagens skärgård. Vi samlas kl 9.00 hos Kajak och Uteliv vid Gräddö brygga utanför Norrtälje. Tillsammans med en guide ger vi oss ut på en tre timmars tur. Ta med matsäck.

Anmälan senast 16 augusti till cathrin.wisen@gmail.com.

Medlem: 300 kr

Icke-medlem: 500 kr