Spioner, C-byrån och en svensk tiger

STF Stockholm Nordost

24 Apr 2024

Inte medlem
När: Onsdagen 24 april kl 17.00 Samling: 16.45 Generalitetshuset, Östermalmsgatan 87, avslutning vid Norrmalmstorg Anmälan: Senast 2024-04-15 till mariaskold.hemma@gmail.com. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej. Ange också telefonnummer så at vi kan nå dig snabbt om det blir några ändringar.
FULLTECKNAT Hör om spioner och sabotörer på stadens gator på en stadsvandring genom andra världskrigets Stockholm. Vandringen tar ca 105 minuter och vi går en sträcka på ca 2,5 km. Vår guide är Johan Theodorsson och arrangeras via stadsmuséet.
  • Senaste datum för anmälan: 15/04
  • Samling: Generalitetshuset, Östermalmsgatan 87 , 16:45
  • Plats: Stockholm
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Maria Sköld

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 17 Apr 2024

Kommunhuset Täby "Guldhuset"

Vi får en guidning genom "Guldhuset" som nu antagit en tidlös patina, i tid och rum av kommunalrådet Annica Norgren. Kvällen avslutas, om vädret tillåter, med fika på takterrassen och vi njuter av utsikten.

När: Onsdagen 17 april kl 18.00 Samling: 17.45 Vid huvudentrén till Täby kommuns kontor i Täby Centrum Anmälan: Senast 2024-04-10 till stefan@swlab.se. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej. Ange också telefonnummer så at vi kan nå dig snabbt om det blir några ändringar.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 24 Apr 2024

Spioner, C-byrån och en svensk tiger

Medlem: 150 kr

Icke-medlem: 200 kr

• 22 Maj 2024

Visning av Filmstaden

FULLTECKNAT Vi går en promenad i Filmstadens filmhistoriska miljöer och får oss berättat om hur denna plats blev Sveriges Hollywood (och en av de mest magiska platserna i svensk filmhistoria). Vi avslutar med kaffe och visning av klipp ur klassiker som Körkarlen, Intermezzo, Hets, Sommaren med Monika, Sjunde himlen och Det sjunde inseglet.

När: Onsdagen 22 maj kl 16.00-18.00 Samling: 15.45 Utanför Portvaktsstugan på Greta Garbos väg 3, Solna. Anmälan: Senast 2024-05-14 till ulla.giertz@gmail.com. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej.. Avgiften inkluderar fika i Portvaktsstugan. Ange också telefonnummer så at vi kan nå dig snabbt om det blir några ändringar.

Medlem: 125 kr

Icke-medlem: 175 kr

• 30 Maj 2024

Vårvandring på Lidingö – Kottlasjön till Larsboda brygga

Vandring från Kottlavägen hpl via Mölna gård naturreservat med blomsterängar - anrika Boghammarsvarvet – Kappsta naturreservat – Larsbergs brygga där vi tar SL turbåt till Nybrokajen. SL kort gäller. Stopp under promenaden för att inta medhavd matsäck.

När: Torsdagen 30 maj kl 11.00 Samling: 10.45 Ropstens T-banestation, utgång mot Lidingöbanan Anmälan: Senast 2024-05-23 till thomas.malmsten@gmail.com. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr