Har du besökt Institutet Mittag-Leffler i Djursholm?

STF Stockholm Nordost

19 Jan

Inte medlem
Vi samlas kl.14.00 på Auravägen 17, Djursholm och blir guidade av bibliotekarie Mikael Rågstedt. Anmälan: till ulla.giertz@gmail.com ,tel 070-605 30 18 senast 12 jan 2020.
Nu besöker vi Villa Mittag-Leffler i Djursholm där Gösta Mittag-Leffler byggde upp ett av världens främsta matematiska bibliotek. Institutet Mittag-Leffler är idag ett betydelsefullt centrum för internationell matematisk forskning.
  • Senaste datum för anmälan: 12/01
  • Samling: Auravägen 17, Djursholm , 14:00
  • Plats: Auravägen 17, Djursholm
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulla Giertz

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 25 Nov - 26 Nov 2019

Studiebesök och ölprovning i Danderyd

Kl.18.30 måndag eller tisdag 25 resp. 26 november samlas vi på Sätraängsvägen 134 för att besöka Danderyds bryggeri - ett mycket litet, lokalt bryggeri. Förutom att vi får se hur ölbryggning går till blir det ölprovning (5 sorter) och lite tilltugg

Bindande föranmälan till anita.andersson40@gmail.com tel 08 768 17 43 senast 15 nov

Medlem: 250 kr

Icke-medlem: 280 kr

• 08 Dec

LUCIAVANDRING

Vår traditionella Luciavandring utgår även detta år från Hägernäs station.

Vi samlas kl.11.00, vandrar runt sjön och gör ett besök i Rönninge by. Paus för medhavd matsäck. STF bjuder på värmande glögg och lussebullar. Anmälan: till Gun Abrahamsson st.benhamra@gmail.com, tel 0735 622 549 senast 5 dec.

• 19 Jan

Har du besökt Institutet Mittag-Leffler i Djursholm?

• 22 Jan

Ännu mera (skit-) intressant i Käppala

En favorit i repris! då vi återigen gör ett intressant studiebesök på Käppala, Lidingö, det stora reningsverket som tar hand om avloppsvattnet från mer än en halv miljon människor.

Kl. 13.00 samlas vi vid Käppalaverket, ”entré studiebesök”, Södra Kungsvägen 315 på Lidingö, alldeles vid Lidingöbanans station Gåshaga. Anmälan till thomas.malmsten@gmail.com, senast 13 jan.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 10 Feb

Vad gör man i riksdagen, egentligen? Besök riksdagshuset!

Sveriges riksdag som är Sveriges lagstiftande församling består av de av folket valda representanterna, till antalet 349 som leds av en talman. Riksdagsledamoten Per Lodenius hälsar även i vår inifrån Riksdagshuset, att han gärna möter upp för att besvara allas funderingar och guida runt i Riksdags huset.

Deltagarantalet är begränsat. Kl.18.15 samlas vi utanför Riksdagshusets entré på Riksgatan. Anmälan: till britt.engdahl@gmail.com, tel 0708-741584 senast 3 febr.

• 20 Feb

Årsmöte med STF Stockholm Nordost i Rådhuset Vaxholm

Rysshärjningarna – föredrag av Gunnar Lind, därefter sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Anmälan till hanswaldeback@yahoo.se.

Medlem: Gratis