Hagby ÅVC

STF Stockholm Nordost

13 Okt 2021

Inte medlem
Samling vid stora ingången. Anmälan till info@swlab.se.
Hagby återvinningscentral i Täby är SÖRAB:s största och mest välbesökta ÅVC eftersom invånarna i kommunerna Danderyd, Järfälla, Lidingö, Sollentuna, Solna, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby och Vallentuna är duktiga på att hålla rent och snyggt. Här kan man utan kostnad lämna förutom skräp typ grovavfall, trädgårdsavfall, el-avfall eller farligt avfall även användbara prylar och textilier till återbruk. Vi får en genomgång av verksamheten av Ylva Grill. Deltagarantalet är begränsat.
  • Samling: vid stora ingången , 13:00
  • Plats: Täby
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Stefan Wångstedt

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 06 Okt 2021

Okt

Arninge utvecklas-Vad kommer att hända?

Området runt Arninge utvecklas i snabb takt. Inom några år kommer området att ha förändrats mycket. Följ med på en vandring kring Arninge och få mer kunskap om vilka utvecklingsplaner som finns på kort och lång sikt samt vad som redan realiserats. Vi vandrar ca 6 km från XXL parkeringen och drar oss upp mot Ullnasjön och vandrar på spängerna i Strandskogens höstskrud vid Ullna Strand, går sedan via Hägerneholms gård innan vi går genom industriområdet tillbaka till startpunkten. Längs vägen kommer en representant från Täby kommun att berätta om utvecklingsplanerna för Arninge. Tänk gärna på att oktobervädret kan vara ombytligt och att anpassa klädsel efter väder. Turen beräknas ta drygt två timmar. Ta gärna med något att dricka.

Vid parkeringen framför XXL 6 oktober 2021 kl. 12.00. Anmälan: senast 1 oktober till lagjan66@gmail.com.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 13 Okt 2021

Hagby ÅVC

Samling vid stora ingången. Anmälan till info@swlab.se.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 16 Okt 2021

Danderydsbiennalen-Demokratijubileum