Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Vandringens dag, Västersjön runt

Låglandsvandring 1

STF Södra Vätterbygden

12 Sep

Inte medlem
Vandringens dag 12 september-20 STF Södra Vätterbygden Vi går en promenad runt Västersjön, vid Västersjön finns en populär badplats som inbjuder till sensommarlekar om vädret är med oss. Rundan börjar vid badplatsen, längs med Jönköpings Flygplats, förbi fritidshusbebyggelsen och sedan tillbaka till badplatsen där det kan vara lämpligt att grilla eller ta en fika. Promenaden runt Västersjön är 4 km. Under promenaden har vi en tipspromenad samt kunskap om naturen, allemansrätten samt om STF:s program över hela landet. En visning av den lokala verksamheten presenteras vid start och mål platsen vid badplatsen. Busslinje 27 går till hållplats Hedenstorps industriområde, sen en promenad till Västersjön.
  • Samling: Hållpl. linje 27 Hedentorps Industriområde , 10:00
  • Plats: Västersjön