Smålands Turism – Vi lyfter besöksnäringen*

STF Södra Vätterbygden

09 Mar

Inte medlem
Torsdag 9/3 kl. 16.00, samling Vallgatan 8 (gamla Jordbruksverket) Jönköping. Kollektivtrafik buss 24, Högskolan. Samling Vallgatan 8. Anmälan till Anders 0761-764940
Smålands Turism AB har i uppdrag från sin ägare att fungera som regionens expertorganisation inom besöksnäringen. Vi utvecklar och marknadsför turistprodukter, samt utvecklar och främjar turismen genom insatser på regional, nationell och internationell nivå. Tillsammans med dem gör vi vårt yttersta för att möjliggöra besöksnäringens framgång i vår region. Helene Berg VD tar hand om oss och berättar om verksamheten.
  • Senaste datum för anmälan: 06/03
  • Samling: Vallgatan 8 (gamla Jordbruksverket) , 15:55
  • Plats: Vallgatan 8 (gamla Jordbruksverket)
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders 0761-764940

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 07 Aug - 07 Aug 2029

Aug

Aug

2029

Nyhetsbrev till din mejlkorg

Föreningens nyhetsbrev skickas ut till medlemmarna varje månad, där presenteras månadens aktivitet eller om något nytt finns att erbjuda dig som medlem. Har du en mejladress så kan den skickas till din mejlkorg. Om du har en ny eller ändrad mejladress är du välkommen höra av dig till oss på telefon eller mejl.

Icke-medlem: Gratis

• 08 Feb

Årsmöte

Sedvanliga förhandlingar. Motioner ska ha inkommit till styrelsen senast en månad före årsmötet. Årsmöteshandlingar kommer att finnas på hemsidan ca: två veckor före mötet. På hemsidan finns också stadgar och tidigare års verksamhetsberättelser. Föreningen bjuder på fika.

Onsdag 8/2 kl. 18.30, plats: Immanuelskyrkan, Oxtorgsgatan 15 Jönköping. Kollektivtrafik buss 1 och 3, Hållplats Lasarettsparken. Anmälan senast 4/2 till Anders stf.sodra.vatterbygden@la.stfturist.se 0761–764940.

Icke-medlem: Gratis

• 20 Feb

Husqvarna Group AB*

Vi kommer att få en guidning på ca. 1,5 timmar i fabrikens gjuteri samt monterings-avdelning.

Måndagen 20/2 klockan 9:00 samlas vi utanför huvudentrén till Husqvarna group AB. Information och anmälan senast 9/2 (även eventuell betalning med jämna pengar eller Swish) till Roger tel. 0705-465697, rogerstorm.rs@gmail.com. Miniantal 10 och max 20. För medlemmar är guidningen gratis och för övriga, som är mycket välkomna, tar vi 20 Kr till STF.

• 01 Mar

Upptech – Jönköpings Science Center*

I den ca 1000 kvm stor experimenthallen kan ung som gammal släppa loss sin nyfikenhet och prova ett 80-tal experiment med anknytning till naturvetenskap, teknik, matematik. Ett kul och läraktigt ställe att komma tillbaka till med barn o barnbarn. Vi får en visning och även prova några experiment och efteråt ta en fika till självkostnadspris.

Onsdag 1/3kl. 14:00. Västra Holmgatan 34 A, Jönköping. Info och anmälan senast 22/2 till peter.isoz@telia.com, 0708-869420. Inträde 50kr, ej medlem + 20: - / pers.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 70 kr

• 09 Mar

Smålands Turism – Vi lyfter besöksnäringen*

• 16 Mar

Vroom Gokart*

Nu kör vi!

Torsdagen 16/3 kl. 18:00 tar vi oss ut till Torsvik för att köra Go-kart. Samling: Bordsvägen 7, Torsvik. Anmälan och information samt eventuell betalning, med jämna pengar eller Swish till Roger Storm tel.0705-465697, rogerstorm.rs@gmail.com. Mini antal 6 och max 15 Deltagarna betalar det aktuella priset ca 500 kr per person på plats till Vroom Karting, ej medlem + 20 kr. Anmälan senast 9/3. Välkomna!

Medlem: 500 kr

Icke-medlem: 520 kr

• 11 Maj

220531 Vårvandring uppe på Huskvarnaberget IKHP

Vi gör denna kväll en lätt rundvandring på ca 4,5 km i den förhoppningsvis vackra vårsolen. På en plats vi tycker blir lämplig tar vi tillsammans vår medhavda fika.

Torsdagen 11/5 kl. 18, samling vid IKHP stugan Huskvarna. Medlemmar gratis, ej medlem 20 kr till STF. Information samt betalning med jämna pengar eller Swish.

• 14 Maj

Vandring Mullsjö, Nykyrka, Ryfors.*

Vi startar vid Mullsjö Nykyrka och går utmed de 110 dammarna, över stråken, under järnvägsbron över Stråken vidare genom Ryfors gammelskog, på spänger över träsk, in i gammal hålväg och förbi Trollsjön. En fin vandring genom mycket unik och vacker natur.

Söndag 14/5. Samling vid Studiefrämjandet kl. 09.00 alt. Nykyrka kl. 09.30. Ta gärna med fika för två pauser. Info/ Anmälan för samåkning och ev. ändring om dåligt väder till Peter, peter.isoz@telia.com, 0708-869420.

• 21 Jun

Munksjön runt - Minnesvandring Per-Olof Jern

Vi vandrar runt sjön, först söder ut. Mycket händer runt Munksjön speciellt i södra delen, och sedan har leden på västra sidan längs sjön öppnat Medtag fika som vi tar på en lämplig plats och minns Per-Olof

Onsdag 21/6. 17.00 Samling vid ICA-Maxi södra parkering. Info: Peter, peter.isoz@telia.com, 0708-869420. Anmälan är inte nödvändig, men ett litet mail eller sms är alltid välkommet.