Lindströms Bil*

STF Södra Vätterbygden

20 Nov

Pris ej bestämt

Onsdagen den 20/11 kl. 18.00. Samling vid Lindströms Bil, Granitvägen 2 Jönköping. Fika kommer att serveras. Anmälan senast 18/11 till Rose-Marie
Lindströms Bil är auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus och startade i Jönköping 2013. Platschefen Stefan Erixson kommer att berätta vad som händer i bilbranschen och hur Toyota ser på vår framtida mobilitet! Toyota är marknadsledare på elhybridbilar i världen och Stefan kommer att berätta mer om vad det innebär för miljön och kostnader för att äga bil.
  • Senaste datum för anmälan: 18/11
  • Samling: Lindströms Bil, Granitvägen 2 Jönköping , 18:00
  • Plats: Jönköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Rose-Marie Eriksson, tel.0703 998 814, rose-marie.138206@telia.com

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 21 Okt

Okt

Maskin Mekano AB – ett familjeföretag i tiden*

Maskin Mekano grundades 1956 i Hovslätt söder om Jönköping av två bröder. Efter ett antal olika ägarbilder under 1980- och 90-talet är Maskin Mekano sedan 1997 helägt av familjen Smedenman. Maskin Mekano är ett familjeföretag i den expansiva Jönköpingsregionen. Sedan 1956 har vi levererat gedigen utrustning till entreprenadbranschen. Vi har valt att fokusera på mobil kvalificerad siktning. Vd Daniel Smedenman berättar och visar oss företaget. Kaffe serveras

Måndag 21/10 2019 kl. 18.00. Samling vid Maskin Mekano, Huluängsvägen 7 Hovslätt. Anmälan till Anders senast 18/10 2019.

Medlem: Gratis

• 19 Nov

Husqvarna AB, Fabriksvisning

Husqvarna AB må vara en av de äldsta industrierna i kommunen men det märks inte idag, och det har hänt mycket bara de senaste åren. Monotona jobb är mer o mer ersatt med robotar. Peter Bååth guidar oss i den nya avancerade tillverkningslinan av olika sågkedjor.

Tisdag 19/11 kl.13.00 Samling Fabriksgrinden Husqvarna AB. Anmälan senast 12/11 till Peter.

Medlem: Gratis

• 20 Nov