STF Södra Uppland Lokalavdelning

Anders Hörding

stfsodrauppland@stfturist.se

Postadress

STF Södra Uppland Lokalavdelning - Dragonvägen 47, lgh 1501, 19474 Upplands Väsby

Våra kommuner

Sigtuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Bro

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Ordföranden har ordet

Vi har alla haft ett besvärligt år där var och en fått inrätta sig efter de råd som Folkhälsomyndigheten utfärdat och där vår lokalavdelning tvingats ställa in många planerade aktiviteter till följd av dem. Nu hoppas vi att det värsta är över och att vi steg för steg kan återgå till det normala, om nu någon kommer ihåg vad det är.

Det höstprogram styrelsen har arbetat fram innehåller en hel del av det vi tidigare ställt in. Skam den som ger sig! Den första aktiviteten är faktiskt det uppskjutna årsmötet 2020, som egentligen skulle hållits i februari men inte gått att genomföra på ett säkert sätt. Därefter har vi den sedvanliga blandningen av studiebesök och vandringar samt till slut det vi inofficiellt alltid kallat ”glöggafton”, dvs en bildvisning ackompanjerat av fika, numera alkoholfri glögg och pepparkaka. Vi räknar också med att naturkaféet kommer igång i höst. Det har varit stängt ett drygt år nu.

Många gånger har vi önskat att medlemmar ställer sig i kö för att ingå i styrelsen eller att vara aktivitetsledare eller att komma med idéer till intressanta och roliga aktiviteter. Det sista händer då och då, vilket vi är tacksamma för, men i övrigt är kön osynlig. Vi behöver nytt och krytt folk. Styrelsearbetet är precis så betungande som man själv vill, och vi hjälps alla åt. Välkommen att diskutera detta med oss i styrelsen.

Vi ses på aktiviteterna i höst!

Anders Hörding

Ordförande STF Södra Uppland