STF Södra Uppland Lokalavdelning

Anders Hörding

stfsodrauppland@stfturist.se

Postadress

STF Södra Uppland Lokalavdelning - Dragonvägen 47, lgh 1501, 19474 Upplands Väsby

Våra kommuner

Sigtuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Bro

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Ordföranden har ordet

Verksamhetsåret 2020 blev stympat av pandemin. Vi blev tvungna att ställa in ett antal aktiviteter och erkänna oss besegrade av ett ynka litet virus. Våren 2021 är naturligtvis osäker, för pandemin är inte över och vaccinet är bara på gång. Vi vill ändå inte bara dra täcket över huvudet och gömma oss, utan vi satsar på ett fullt vårprogram med huvudsakligen utomhusaktiviteter. Vi har förhoppningar att programmet ska gå att genomföra, naturligtvis, men vi är i händerna på Folkhälsomyndigheten och vill och måste följa anvisningarna därifrån. Avråder myndigheten tvingas vi ställa in, och det meddelas då i nyhetsbrev och på hemsidan.

Vissa av vårens programpunkter känns igen. De var med förra året men blev inställda, så nu försöker vi igen. Detta gäller t ex studiebesöken på E.ON:s anläggning, kombiterminalen i Rosersberg och galoppbanan. I dessa fall, och likaså med brandstationen, är det delvis dagens värd som avgör lämpligheten av besöket, och där kan ytterligare begränsningar av deltagarantalet tvingas fram.

De rena utomhusaktiviteterna bör gå att genomföra utan problem med normalt ansvars- och avståndstagande. De ligger dessutom rätt långt fram i tiden, så mycket kan ha hänt innan dess.

Ring alltid programansvarig ett par dagar i förväg!

Vi ses på aktiviteterna framöver. Alla kan dessutom knalla ut i naturen ensamma eller i sällskap med närstående, när som helst. Gör det!

Anders Hörding

Ordförande STF Södra Uppland