Fjällvandring vid Kebnekaise

13 Aug

Aug

Pris ej bestämt

13 - 20 augusti. Självkostnadspris för resa, logi och mat. Bindande anmälan senast 15/4 till Anders Hörding anders.hording@gmail.com. Anmälningsavgift 500 kr betalas senast 15/4 till pg 25 02 43-3. Begränsat deltagarantal.
Vandring Nikkaluokta – Kebnekaise – Kaitumjaure - Vakkotavare på en bit av Kungsleden med stugövernattningar. ”Vilodag” på Kebnekaise fjällstation, kan ägnas åt toppbestigning om vädret tillåter, alternativ Tarfaladalen eller annat. Vi vandrar förbi Sveriges högsta fjäll och genom mäktiga dalar i en oerhört vacker och delvis dramatisk fjällnatur. Förslag till utrustningslista kommer efter anmälningstidens utgång.
  • Plats: Kebnekaise
  • För vem? Alla