Vandring på Grisberget

STF Södra Norrbotten

02 Jun 2024

Pris ej bestämt

Grisbergets motionsspår tar dig genom ett varierat skogslandskap med flera rastplatser. Det ligger lättillgängligt i skogen inte långt från Piteå centrum och erbjuder en trevlig och lättsam vandring. På den här vandringen går vi tillsammans, stannar och fikar en stund innan vi går tillbaka. Om det finns intresse finns det möjlighet att hitta några "Hitta ut"-kontroller.
  • Samling: Grisbergets motionsområdes start , 10:00
  • Plats: Grisberget, Piteå
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Vandring

• 28 Maj 2024

Det här behöver du tänka på när du ska ut i fjällen

När man ska ut till fjällen är det mycket att tänka på – vad ska man ha för utrustning, vad kan man utsättas för olika situationer och hur ska man tänka med mat till exempel. Under det här passet vill vi försöka ge vår bild av vad du behöver tänka på när du ska ut i fjällen, så att du är redo inför ditt nästa äventyr!

• 02 Jun 2024

Vandring på Grisberget

• 11 Jun 2024

Föreläsning Fjällets guldkorn 200 mil

Systrarna Waara delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter om att vistas och färdas på fjället sommar- och vintertid. I denna föreläsning berättar de även om sin bok ”Vandra Gröna bandet – en guidebok och reseskildring genom den svenska fjällkedjan” som utgör en del av deras stora fjälläventyr.

• 16 Jun 2024

Vandring längs Solanderleden

Följ med på en vandring längs Solanderleden! Under denna vandring kommer vi gå ca 6-7 km av den totalt 22 mil långa Solanderleden som går längs Norrbottenskusten. Vi träffas vid Rosfors och går en runda i skogen mot Bergtjärnsflygget och tillbaka. Du får själv ta med din matsäck. Vi rekommenderar grova skor för vandringen, som kan vara något krävande. Samåk gärna!

Samling vid Rosfors, vid parkeringen vid herrgården.