Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Poas stig

Foto: Sten Troberg

STF Södra Lappland

30 Aug 2020

Aug

Inte medlem
Preliminärt. Mer info kommer! Ta med fika och bekväma vandringsskor
Vi åker bil fram till där Poas stig börjar och vandrar genom storslagen skog fram till där Poa hade sitt torp. Det finns markerat varde olika byggnaderna var, men det finns inget kvar av dom. Vi kommer också att köra upp till Poas första stuga i Genberg.
  • Samling: MB Lycksele , 10:00
  • Plats: Lycksele
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Sten Troberg, 070-631 45 48

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 05 Jul 2020

Blomstervandring i Vilhelmina 2020

Vi vandrar i eller kring Vilhelmina och upplever blomsterprakten med guide.

OBS Preliminärt. Mer info kommer. Samling 08.00 på Vilhelmina kommunparkering för samåkning. Ta med fika!

• 30 Aug 2020

Aug

Poas stig

Preliminärt. Mer info kommer! Ta med fika och bekväma vandringsskor

• 28 Okt 2020

Okt

Lycksele samiska historia

Lorentz Sjulsson Åsdell visar bilder och berättar om Lycksele samiska historia!

Flyttad till hösten på grund av coronaviruset. Preliminärt datum, återkommer efter sommaren med rätt datum. Lycksele bibliotek. Gratis entré. Välkomna

• 17 Nov 2020

Karolinermarschen

"Karolinernas dödsmarsch över fjället till Handöl i Jämtland påbörjades på nyårsdagen 1719. I spetsen går Carl Gustaf Armfeldt." KENT LARSEN kåserar över ämnet.

på grund av coronaviruset är aktiviteten flyttad till i höst. Preliminärt datum! Rätt datum kommer efter sommaren! Björngrottan, Bocksliden. Fri entré. Fika 50:-