Lapplandsleden

STF Södra Lappland

18 Jan 2023

Inte medlem
Onsdag den 18 januari kl 18.00 Lycksele bibliotek. Ledkonstruktör Andreas Karlsson informerar och visar bilder från leden. Fri entré
Lapplandsleden är en 19 mil lång skid- och vandringsled som binder samman sträckan mellan Borgafjäll och Hemavan. Ledens ena startpunkt ligger i Borgafjäll, där landskapet Lappland har sin sydliga gräns. I Hemavan tar Kungsleden vid och fortsätter ända till landskapets nordligaste delar. Den nya leden gör det alltså möjligt att vandra eller åka skidor på en sammanhållen led genom hela Lapplandsfjällen, från Borgafjäll i söder till Abisko i norr.
  • Samling: Lycksele bibliotek , 18:00
  • Plats: Lycksele Bibliotek
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Karin Renklint

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 18 Jan 2023

Lapplandsleden

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 08 Feb 2023

Årsmöte 2023

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi kommer också att ha ett kulturarrangemang, men vilket är inte bestämt än.

Avdelningens årsmöte onsdag den 8 februari kl 18.00.. Vi bjuder på fika!

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis