Vandring runt Krogsereds kyrkby

placeholder for local activities whithout image.

STF Södra Halland

12 Jun

Söndag 12 juni kl. 10.00 – ca 14.00 Ansvarig: Lars Andersson 070-418 44 24 Samling på parkeringsplatsen cirka 200 m öster om Krogsereds kyrka Vägbeskrivning från Halmstad: Kör väg 26 till Torup, sväng vänster i rondellen mot Falkenberg på väg 150. Sväng höger mot Ätran ca. 150 m efter järnvägsöverfarten. Sväng vänster mot Ätran efter ca 1 km, kör därefter ca 16 km. Vid kyrkan, sväng höger mot Fegen och kör 230 m. P-platsen finns på häger sida. Vägbeskrivning från Falkenberg: Kör väg 150 mot Torup. Sväng vänster mot Sjönevad 10 km efter passage av motorvägen. Fortsätt rakt fram i korsningen vid Sjönevad, följ skyltarna mot Krogsered. Vid kyrkan, sväng höger mot Fegen och kör 230 m. P-platsen finns på häger sida. Ta med fika för ett mål. Ingen anmälan.
Krogsered tillhör Falkenbergs kommun och ligger i gränsbygden mot Västergötland och Småland. Det är en kuperad, mossrik och glesbebyggd skogsbygd. Det finns tre vandringsleder markerade, vi tar den vita slingan som är ca 8 km lång. Vi går huvudsakligen på skogsstigar och grusvägar med några korta inslag av asfaltsväg. Slingan går genom skog (mest gran av olika åldrar) men ibland öppnar landskapet upp sig med åkrar och ängar. Några sjöar ser vi också. Slingan är tämligen flack.
  • Samling: P-platsen cirka 200 m öster om Krogsereds kyrka , 10:00
  • Plats: Krogsered
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lars Andersson 070-418 44 24

Typ av aktivitet: Naturarrangemang Vandring

• 01 Dec - 31 Aug 2022

Aug

Info om vårens aktiviteter

Alla är varmt välkomna till våra aktiviteter! Utgångsläget är att aktiviteterna kommer att genomföras som planerat. På grund av rådande läge med coronaviruset kan dock aktiviteterna komma att ändras. Vi följer Folkhälsomyndighetens anvisningar och kommer vid varje aktivitet att informera om gällande regler. Var och en deltar utifrån eget ansvar. Hör gärna av dig till någon av oss i styrelsen, eller ansvarig för aktuell aktivitet, om det är något du undrar över. Vi har full förståelse för om ni väljer att inte delta i våra aktiviteter och hoppas kunna välkomna er när samhället normaliserats. NYHET Andra torsdagen i februari, mars, april och maj gör vi en kortare vandring på 3 - 5 km. Tid och plats kommer att meddelas på hemsidan.

• 12 Jun

Vandring runt Krogsereds kyrkby

• 14 Aug

Aug

Vandring i Skedala skog

Vi gör en lättare vandring om 5-6 km i de östra delarna av Skedala Skog.

Söndagen 14 augusti kl. 10.00 – c:a 13 Ansvarig: Lars Aronsson 0730-69 99 66 Samling: P-plats Ön, Skedala, Halmstad Vägbeskrivning: Väg 25 mot Simlångsdalen. Strax efter Skedala samhälle sväng av mot ”Ön, Skedala skog Ö”. Kör c:a 500 m till parkeringen mellan sjöarna. Ta med fika.