Kulturarvet i Kvibille

STF Södra Halland

25 Jan

Inte medlem
Tid: 14.00 - ca 17.00 Samling vid kyrkan. Samåkning från Halmstad Arena, infart från Frennarpsvägen, kl, 13.30. Ta med fika.
Troligen har byn varit bebodd sedan stenåldern och blev tidigt bygdecentrum. Bland annat hade Halmstad härad sin tingsplats här med fängelsehåla för att inte tal om gästgiveriets strategiska placering och historia. Kyrkan har anor från 1100-talet med fina takmålningar, altarskåp och krucifix. Vi börjar med att få en guidning i kyrkan. Därefter går vi en slinga på cirka 4 km med ett antal olika minnesmärken. Sven-Olov Johansson från Kvibille Allförening guidar oss.
  • Samling: Kvibille kyrka , 14:00
  • Plats: Kvibille
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ingrid Lönn 070-466 25 41

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 21 Nov

Halmstad hamn

Välkommen med på en genomgång av Hallands Hamnar AB:s verksamhet. I tiden på cirka två timmar blir vi också bjudna på kaffe med tilltugg. Genomgången genomförs inomhus och innebär ingen förflyttning i hamnen.

Tid: 09.30 - ca 11.30 Anmälan till Alf senast fredag 15 november, alf.rolandsson@telia.com eller 070-577 71 17 Samling utanför Hallands Hamnars byggnad på Sibiriegatan 2 i Halmstad.

• 05 Dec

Föreningsträff på Kvibille Gästgivaregård

Traditionsenligt träffas vi i adventstid för lite julmys, denna gång på Kvibille Gästgivaregård. Vi låter oss väl smaka med en jultallrik. På programmet står en återblick från året som gått samt presentation av vårprogrammet 2020 och övrig föreningsinformation.

Tid: 18.00 - ca 20.30 Kostnad: 100 kronor (subventionerat pris) Anmälan till Anita senast 24 november, 076-375 00 25 Samåkning från Halmstad Arena, infart från Frennarpsvägen, kl. 17.30.

Medlem: 100 kr

• 25 Jan

Kulturarvet i Kvibille

• 09 Feb

Vandring i Haverdals naturreservat

Vi vandrar den södra slingan i Haverdalsreservatet. Längs den cirka 4 km långa stigen kommer vi att se hur strandskogen har förändrats efter den stora restaureringen inom ramen för EU-projektet Sand Life. Vi går också upp på Stora Sandkullen för att beundra utsikten över reservatet och havet.

Tid: 10.00 - ca 13.00 Samling på parkeringsplatsen i Lynga. Samåkning från Halmstad Arena, infart från Frennarpsvägen, kl. 09.30. Ta med fika.

• 13 Feb

Årsmöte på Kvibille Gästgivaregård

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Samtliga årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga senast 7 dagar före årsmötet på vår hemsida samt i pappersformat i Studiefrämjandets lokaler på Söndrumsvägen 31 i Halmstad. Föreningen bjuder på förtäring och underhållning.

Tid: 19.00 - ca 21.00 Samåkning från Halmstad Arena, infart från Frennarpsvägen, kl. 18.15.