STF Södertörn Lokalavdelning

STF Södertörn Lokalavdelning - Knopvägen 14, 13344 Saltsjöbaden

Våra kommuner

Haninge, Huddinge, Nacka, Tyresö, Värmdö

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Södertörn Lokalavdelning

Med anledning av Coronapandemin

Vi är mitt uppe i en pandemi, vilket självklart påverkar vår lokalavdelning på många olika sätt.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att ni tar er till våra aktiviteter så säkert som möjligt och då förordar vi färdmedel där du inte beblandas med andra. Det vill säga, vi uppmanar våra deltagare att undvika samåkning och kollektiva färdmedel. Vi försöker också att lägga våra aktiviteter på platser där det är gott om parkeringsplatser eller lätt att ta sig till med cykel.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. På våra aktiviteter finns det alltid tillgång till handsprit.

Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!

Vi tar alltid närvaro med namn, mailadress och telefonnummer på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information om smitta te x har uppstått efter en aktivitet.

På de flesta av våra aktiviteter har vi valt att begränsa antalet deltagare.

Skulle du bli sjuk och har betalat för en aktivitet får du tillbaka hela summan du har betalat in. Detta gäller inte resor där vi har särskilda bestämmelser för respektive resa.

Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Titta gärna in på vår hemsida då och då, den uppdateras löpande.

Våra aktiviteter annonseras på Facebook. Där följer vi också upp med bilder från studiebesök, resor och vandring. Bli gärna följare av STF Södertörn på Facebook.

Engagera dig

Har du idéer och tips om bra lokal verksamhet? Kanske ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur- och miljöfrågor? Eller är du allmänt idérik och vill verka i avdelningens styrelse eller någon arbetsgrupp? Välkommen in i gemenskapen. Din belöning blir bland annat goda upplevelser, nya vänner och bra föreningsutbildning.

Vill du engagera dig i STF Södertörn hör av dig till Annika Swedén, swedenannika@gmail.com, 070 687 16 71 eller kontakta någon annan i styrelsen.

Varmt välkommen som medlem i STF Södertörn!

Du som redan är STF-medlem behöver göra ett aktivt val för att även bli medlem i din lokalavdelning STF Södertörn. Ingen extra avgift tas ut för medlemskap i lokalavdelningen. Den förmånen ingår i årsavgiften till STF. Du kan också som medlem anmäla att du vill ha vårt nyhetsbrev per e-post. Det kommer cirka en gång i månaden och innehåller information om våra kommande aktiviteter.

Anmäl dig genom att skicka namn, medlemsnummer i STF och din e-postadress till stfsodertorn@stfturist.se

Ett tips: Bästa presenten för natur- och kulturupplevelser är ett medlemskap i STF