STF Södertörn Lokalavdelning

STF Södertörn Lokalavdelning - Knopvägen 14, 13344 Saltsjöbaden

Våra kommuner

Haninge, Huddinge, Nacka, Tyresö, Värmdö

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Södertörn Lokalavdelning

Information med anledning av Covid19 – 2022-01-19

Pandemin fortsätter att begränsa våra möjligheter att träffas och samlas i stora grupper. Det påverkar lokalavdelningens verksamhet. I det nuvarande läget fortsätter vi att genomföra de planerade utomhusaktiviteterna. Inomhusaktiviteterna hanterar vi på olika sätt: årsmötet blir digitalt, en aktivitet ändras från museibesök till vandring och några aktiviteter flyttas fram till senare i vår eller i höst. Vi försöker också få till lite nya ”pop up”-aktivteter, så håll utkik på hemsidan och följ nyhetsbrevet. Om du inte får vårt nyhetsbrev så hör av dig till stfsodertorn@stfturist.se.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger varje aktivitet och hur den kan genomföras på ett smittsäkert sätt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att du tar dig till våra aktiviteter så säkert som möjligt. Vi uppmanar våra deltagare att överväga om samåkning är nödvändigt under den här tiden. Vi tipsar om parkeringsplatser i samband med aktiviteter.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd. På eventuella inomhusaktiviteter uppmanar vi alla att tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns och det finns alltid tillgång till handsprit.

Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så stanna hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner dig frisk!

Vi tar upp närvaro med namn, mailadress och telefonnummer på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information om smitta t ex har uppstått efter en aktivitet.

På de flesta av våra aktiviteter har vi valt att begränsa antalet deltagare med föranmälan.

Skulle du bli sjuk och har betalat för en aktivitet får du tillbaka hela summan du har betalat in. Detta gäller inte resor där vi har särskilda bestämmelser för respektive resa.

Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Titta gärna in på vår hemsida då och då, den uppdateras löpande.

Nyhetsbrev

En gång i månaden får du som är medlem i STF Södertörn ett Nyhetsbrev på e-post, med information om våra kommande aktiviteter. Om du inte får Nyhetsbrevet kan det bero på att vi inte har eller att vi har fel e-postadress till dig, hör i så fall av dig till stfsodertorn@stfturist.se .

Våra aktiviteter annonseras på Facebook. Där följer vi också upp med bilder från studiebesök, resor och vandring. Bli gärna följare av STF Södertörn på Facebook.

Engagera dig

Har du idéer och tips om bra lokal verksamhet? Kanske ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur- och miljöfrågor? Eller är du allmänt idérik och vill verka i avdelningens styrelse eller någon arbetsgrupp? Välkommen in i gemenskapen. Din belöning blir bland annat goda upplevelser, nya vänner och bra föreningsutbildning.

Vill du engagera dig i STF Södertörn hör av dig till Annika Swedén, 070 687 1671, swedenannika@gmail.com eller kontakta någon annan i styrelsen.

Varmt välkommen som medlem i STF Södertörn!

Du som redan är STF-medlem behöver göra ett aktivt val för att bli ansluten till din lokalavdelning STF Södertörn. Ingen extra avgift tas ut för medlemskap i lokalavdelningen. Den förmånen ingår i årsavgiften till STF.

Du kan också som medlem anmäla att du vill ha vårt nyhetsbrev per e-post. Det kommer ca en gång i månaden och innehåller information om våra kommande aktiviteter.

Anmäl dig genom att skicka namn, medlemsnummer i STF och din e-postadress till stfsodertorn@stfturist.se .

Ett tips: Bästa presenten för natur- och kulturupplevelser är ett medlemskap i STF