STF Skellefteå Lokalavdelning

STF Skellefteå Lokalavdelning - Aldergatan 1 lgh 1401, 93135 Skellefteå

Våra kommuner

Skellefteå

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Aktuellt

Vi är mitt uppe i en pandemi, vilket självklart påverkar vår lokalavdelning på många olika sätt. Vi har valt att fortsätta genomföra aktiviteter för att guida våra medlemmar till nya spännande platser i vårt närområde.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:
Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att ni tar er till våra aktiviteter så säkert som möjligt och då förordar vi färdmedel där du inte beblandas med andra. Det vill säga, vi uppmanar våra deltagare att undvika samåkning och kollektiva färdmedel. Vi försöker också att lägga våra aktiviteter på platser där det är gott om parkeringsplatser eller lätt att ta sig till med cykel.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. På våra aktiviteter finns det alltid tillgång till handsprit.
Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!
Vi tar alltid närvaro med namn, mailadress och telefonnummer på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information om smitta te x har uppstått efter en aktivitet.
På de flesta av våra aktiviteter har vi valt att begränsa antalet deltagare.

Skulle du bli sjuk och har betalat för en aktivitet får du tillbaka hela summan du har betalat in. Detta gäller inte resor där vi har särskilda bestämmelser för respektive resa.
Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

I dag behöver vi inte vandra för att transportera oss. Men att vandra är fortfarande en fantastisk motionsform. Och i kommunen finns goda möjligheter till vandring längs fina iordningställda leder. Innan du sätter iväg på en längre tur bör du ha gått in skorna ordentligt. Se också till att ha med dig vätska och mat som du behöver längs vägen. Att stanna upp och ta en friluftsfika är en stor del av njutningen med vandringen.

Kom ut i skogen och upplev våra vandringsleder som finns runt om i kommunen. Vandringskortet kostar 20 kronor och du kan köpa det på flera ställen runt om i kommunen eller via vandringsledsföreningarna. Det finns tretton vandringsleder och flera rutter att välja mellan och du hittar dem på www.skelleftea.se/vandring.