Vandring Fällforsleden

STF Skellefteå lokalavdelning

29 Maj 2021

Inte medlem
Samling vid Folkets Park, Skellefteå för samåkning. Alternativt samling vid parkeringen Fällfors Laxcenter 10:20.
Fällforsleden går i närheten av Byskeälven. Leden ligger i ett område med mycket skogsfågel och vilda djur. Här kan du upptäcka Marranäsvältan, som bjuder på en mäktig naturupplevelse. Ravinen är ett resultat av många års erosion. Den fördjupas och förändras hela tiden. Flåsabacken 500 meter sydost om starten vid Laxcenter bjuder på en rejäl stigning i sandigt underlag. Medtag matsäck och sittunderlag.
  • Samling: Folkparkens parkering, Skellefteå , 09:30
  • Plats: Fällfors Laxcenter, parkering
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christer Norde, tel 070-202 7495

Typ av aktivitet: Naturarrangemang Vandring

• 03 Feb 2021

Årsmöte med efterföljande anekdoter

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Efter årsmötet får var och en som vill berätta någon rolig histora som hen har upplevt och vill dela med sig av. Ta med sittunderlag och varma kläder eftersom vi ska vara utomhus. Den som vill tar med eget fika. Vi tänder en eld och umgås Corona-säkert.

OBS! Corona-restriktioner på max 8 personer gör det inte möjligt att hålla fysiskt årsmöte 3/2. Vi återkommer om nytt datum. OBS! Motioner ska vara ordförande tillhanda senast två veckor innan årsmötet. På vår lokala hemsida finns dokument till årsmötet: https://www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/lokalavdelningar/stf-skelleftea-lokalavdelning/

• 01 Maj 2021

Fågelutflykt

Vi följer med Naturskyddsföreningens fågelkunniga guide och hälsar vårens fåglar välkomna.

Samlingsplats och tid: se Naturskyddsföreningens hemsida: svenskanaturskyddsforeningen.se/skelleftea/ Tag gärna med kikare, fika, stövlar, sittunderlag, kamera och fågelbok.

• 29 Maj 2021

Vandring Fällforsleden

• 19 Jun 2021

Utflykt till Falkberget

Vi samlas vid Falkträskets badplats och tar oss vidare därifrån ca 1 km till utgångspunkten för vandringen. Där finns en parkering vid en bom på höger sida varifrån vi går en promenad tillsammans till Falkbergets topp där vi fikar medhavd matsäck.

Samling 10.00 vid Falkträskets badplats parkering. (9:45 på Folkparkens parkering för samåkning) Ta med sittunderlag. Ingen anmälan behövs!