Utflykt till Falkberget

STF Skellefteå lokalavdelning

13 Jun 2020

Inte medlem
Samling 09:45 vid Folkets Park, Skellefteå för samåkning. Alternativt samling 10.00 vid Falkträskets badplats. Ta med sittunderlag. Ingen anmälan behövs!
Vi åker till Falkträskets badplats och går en promenad till Falkbergets topp där vi fikar medhavd matsäck.
  • Samling: Falkträsket, Skellefteå , 10:00
  • Plats: Folkparkens parkering, Skellefteå 09:45
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christer Norde, tel 070-202 7495

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Feb 2020

Vitbergets Dag vinter

Vi åker längdskidor från skidstadion, Vitberget till vindskyddet vid Erikslidsbacken, där vi fikar medhavd matsäck. Grillmöjligheter finns. Vi åker sedan tillbaka till skidstadion för andra aktiviteter eller hemfärd. Total längd ca 3 km. Ta med sittunderlag.

https://www.skelleftea.se/upplev/friluftsliv/vitbergsomradet/vitbergets-dag OBS! Ingen anmälan behövs!

• 19 Mar 2020

Nordens längsta vattenväg

Linnea Nilsson-Waara och Niclas Bentzer berättar om sin paddling med kanadensare längs Nordens längsta vattenväg. Den är 730 km lång och sträcker sig från Härjedalens fjällvärld till havet utanför Göteborg

Aktivitetens avgift bestäms senare! OBS! Lokal: Hörsalen, Nordanå Museum! OBS! Ingen anmälan behövs!

Medlem: Pris ej bestämt

• 01 Maj 2020

Fågelutflykt

Vi följer med Naturskyddsföreningens fågelkunniga guide och hälsar vårens fåglar välkomna. Ta gärna med kikare, fika, stövlar, sittunderlag, kamera och fågelbok.

Samlingsplats och tid se SNF:s hemsida: svenskanaturskyddsforeningen.se/skelleftea/ OBS! Ingen anmälan behövs!

• 30 Maj 2020

Vandring Furuögrundsleden

Vi vandrar sträckan Byske havsbad till småbåtshamnen, Furuögrund. Leden går i en naturskön miljö längs kusten. Den sträcker sig över kuperad terräng med några få kortare branta partier. Längs leden finns ett antal rastplatser och vindskydd och den är spångad så du kan ta dig fram hela vägen. Längd 7,5 km. Mareografen från 1914 är en sevärdhet som manuellt mäter vattenståndet i havet och ligger norr om småbåtshamnen.

Samling vid Folkets Park, Skellefteå för samåkning 09:30, alternativt vid Byske Havsbad 10.00. Medtag matsäck och sittunderlag. Ingen anmälan behövs!

• 13 Jun 2020

Utflykt till Falkberget