Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Naturskön vandring i kuperad terräng

Låglandsvandring 3

STF Skellefteå lokalavdelning

12 Sep 2020

Inte medlem
Samling kl 10:00 på parkeringen vid starten av Vitbergets elljusspår.
På Vandringens dag beger vi oss till vackra Vitberget i centrala Skellefteå. Vi vandrar den 5 km långa naturstigen runt Vitbergsområdet. Slingan går i kuperad terräng med några få korta, brantare partier. Längs leden hittar du rastplatser, vindskydd och information om landskap, kultur och geologi. Naturstigens största sevärdhet är den gamla skogen med höga naturvärden som vi passerar vid norra delen av leden. Mer info: https://www.skelleftea.se/Fritidskontoret/Innehallssidor/Bifogat/Naturstigen_Vitberget_20160630_low.pdf
  • Samling: Vitbergets elljusspår , 10:00
  • Plats: Vitbergets elljusspår