Minska bilberoendet

25 Maj 2024

Inte medlem
Ingen samling på Bryggarbacken, var och en tar sig till ICA Kvantum, Skellefteå
Cykla eller gå till ICA Kvantum där vi träffas kl 11.00 lördag den 25 maj. Vi står i grupp utanför affären cirka 15 minuter för att visa hur många vi är som inte kommer i bil och delar ut foldern Minska bilberoendet från Naturskyddsföreningens rikskampanj. Därefter tar vi medhavda cykelkorgar, väskor och ryggsäckar i eller utanpå kundvagnar för att synas på så många ställen som möjligt inne i affären när vi handlar. Tanken med denna aktivitet är att visa för andra kunder att det är möjligt att veckohandla utan att köra bil. Om vi blir tillräckligt många så blir det tydligt att det är möjligt för de flesta att också göra på detta sätt.
  • Samling: ICA Kvantum, Skellefteå , 11:00
  • Plats: ICA Kvantum, Skellefteå
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Eiler Marklund 076-811 67 99

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 25 Maj 2024

Minska bilberoendet

Ingen samling på Bryggarbacken, var och en tar sig till ICA Kvantum, Skellefteå

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 27 Maj 2024

Öppen fjällkväll med bildvisning

Kilimandjaro med Maria och Bertil Ekstedt. Stugvärdsberättelser med Bertil S och Ingrid L med flera.

I Studiefrämjandets lokal, Skellefteå

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 01 Aug - 31 Dec 2024

Aug

Planerade aktiviteter

Vi har tänkt oss en föreläsning om Pilgrimsvandring och en bildvisning kring ämnet Nordens längsta vattenväg. Dessutom har vi våra återkommande fjällkvällar.

När exakta datum spikats läggs aktiviteterna upp med mer information.

Medlem: Pris ej bestämt