Årsmöte med bildvisning

STF Skellefteå lokalavdelning

01 Feb 2023

Inte medlem
Motioner ska vara ordförande tillhanda senast två veckor innan årsmötet.
Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Efter årsmötet visar en förutbestämd föreläsare bilder och berättar till dem. Vi bjuder på fika.
  • Samling: Studiefrämjandet, Magasingr. 3 , 18:30
  • Plats: Studiefrämjandet, Magasingr. 3
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christer Norde, tel 070-202 7495

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 04 Jul 2022

Brännbergets Naturreservat

Naturreservatet ligger i övre Kågedalen och har för Norrland en ovanligt rik vegetation. Berggrunden består av urkalksten och näringsrika grönstenar som ger den extremt rika orkidéfloran i området. Brännbergets tallskog är en mycket bra växtplats för orkidéer. Nattviol, norna och guckusko trivs i den kalkrika skogen. Naturreservatet ligger cirka 7 kilometer nordost om Boliden i Skellefteå kommun. Från riksväg 95 kan man beroende från vilket håll man kommer, svänga av mot Strömfors eller mot Svanström och vidare mot Nyholm. I byn Nyholm ligger ett sågverk, sväng av där mot Häbbärsfors. Kör cirka 4 kilometer och efter byn Granholm är det skyltat till reservatet. Notera att vägen in till reservatet är mycket dålig, kör försiktigt.

Vi samlas kl. 18:00 på Skellefteå folkparks parkering för samåkning ut till reservatet. Ta lämpliga kläder och skor samt fika och sittunderlag. OBS! Aktiviteten framflyttad en vecka till måndag 4 juli 18:00.

• 10 Sep 2022

Vandringens Dag

Vi vandrar troligen på någon av Skellefteå kommuns officiella vandringsleder. Vandringen startar 10.00.

Samling för samåkning kl. 9:30 på Folkparkens parkering, Skellefteå för de som inte själva kan ta sig till startplatsen för vandringen.

• 01 Okt - 28 Feb 2023

Okt

Planerade aktiviteter

Vi har tänkt oss en föreläsning om Pilgrimsvandring och en bildvisning kring ämnet Nordens längsta vattenväg. Dessutom har vi våra återkommande fjällkvällar.

När exakta datum spikats läggs aktiviteterna upp med mer information.

Medlem: Pris ej bestämt

• 07 Dec 2022

Julgrötskväll med bildvisning

Lokalavdelningen serverar julgröt och skinkmacka. Efter maten berättar en förutbestämd föreläsare om något och visar bilder därtill. Kaffe med kaka avslutar kvällen.

I kväll startar vi kl. 18.00 med julgröt och skinkmacka!

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 01 Feb 2023

Årsmöte med bildvisning

Motioner ska vara ordförande tillhanda senast två veckor innan årsmötet.