Pilgrimsvandring Heljesgården – Varnhem.

placeholder for local activities whithout image.

STF Skara-Götene

18 Apr 2020

Inte medlem
Lördag 18 april kl.9.30-14 Ansvarig Gunnar Snögren, gunnar.snogren@telia.com, 070 84 46 126. Anmälan senast 8 april. Kostnad 125 kr för medlem och 150 för icke medlem. Då ingår guidning, förfriskningar och sopplunch. Betala till bankgiro 369-4817 i samband med att du får bekräftelse.
En upplevelsevandring i ca 11 km. Vandringen går i huvudsak på stigar i skogsterräng med nivåskillnader. Samling vid Heljesgården. Vi vandrar tillsammans och gör uppehåll vid Rökstorps klippa där föreningen serverar förfriskning. Dessutom varm sopplunch vid Snögrens damm. Det blir information om leden, pilgrimsvandring och lite överraskningar vid uppehållen. Vandring vidare 3 km till Varnhem. Bilar skjutsar till Heljesgården. Besök gärna www.vastsverige.com och läs mer om pilgrimsvandring. Vid samåkning betalas 30 kr/person direkt till föraren. Samling för samåkning vid Kråks parkering kl. 9.00 eller vid Heljesgården kl. 9.30.
  • Senaste datum för anmälan: 08/04
  • Samling: 09:00
  • Plats: Varnhem
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 24 Mar 2020

Vänermuseet i Lidköping ”Kistetitt -Strama mönster och fria tolkningar”

Vi får en guidad visning av vandringsutställningen som hyllar legendarerna, Lisa Melén och Lilly Zickerman för deras stora livsgärning att inventera, återskapa och bevara en otroligt rik mönsterskatt. Vid samåkning betalas 30 kr/person direkt till föraren. Samling för samåkning vid Kråks parkering kl. 18

Tisdag 24 mars, kl.18.30-20 Ansvarig: Ewa Falemo, ewa.falemo@falemo.se, 070 32 66 162. Anmälan senast 17 mars. Kostnad 100 kr för medlem, 125 kr för icke medlem. Fika med macka, inträde och guidning ingår. Betala till bankgiro 369-4817 i samband med att du får bekräftelse.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 125 kr

• 18 Apr 2020

Pilgrimsvandring Heljesgården – Varnhem.

Medlem: 125 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 06 Maj 2020

Henrik Allerts liv som konstnär

En unik möjlighet att få träffa den kände konstnären i det egna utställningsgalleriet i Odensåker! Du får se Henriks fantastiska skulpturer och masker i lera, grafiska blad, måleri, glaskonst och höra Henrik själv berätta om sitt skapande och långa konstnärsliv. Det blir garanterat en genuin konstupplevelse på djupet. Vi får möjlighet att ställa frågor till konstnären och dricka en kopp kaffe! När vi är i trakterna passar vi även på att få lite spännande kvinnohistoria på kyrkogården! Vid samåkning betalas 75 kr/person direkt till föraren. Samling för samåkning vid Kråks parkering kl. 17.30.

Onsdag 6 maj, kl. 18.15-20 Ansvarig: Ewa Falemo, ewa.falemo@falemo.se, 070 32 66 162. Anmälan senast 29 april. Självkostnadspris för fika, ca 40 kr. Betala till bankgiro 369-4817 i samband med att du får bekräftelse.

Medlem: 40 kr

• 13 Jun 2020

Ångbåt Hjo-Visingsö-Hjo

Tillsammans med tre STF avdelningar i vår närhet har vi chartrat Ångaren Trafik i Hjo för en resa över dagen till Visingsö. Överfarten tar drygt 2 timmar och det blir ca 3,5 tim. på ön. På Visingsö får vi åka remmalag genom den fina ekskogen, vi får en guidad visning i Brahekyrkan och äter en god lunch på restaurang Solbacken. Kostnad ca 580 kr för medlemmar, ca 650 för icke medlemmar, då ingår båtresan, remmalag, guidning och lunch. Kostnaden kan komma att justeras. Alla detaljer är inte klara vid tryckningen av programmet. Mer detaljerad information kommer i samband med anmälan till aktiviteten.

Lördag 13 juni, kl. 9.30-18 Ansvarig: Ewa Falemo, ewa.falemo@falemo.se, 070 32 66 162. OBS Anmälan senast 8 maj. Vid samåkning betalas 75 kr/person direkt till föraren. Samling för samåkning vid Kråks parkering kl. 8.30 .

Medlem: 580 kr

Icke-medlem: 650 kr