Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Kvällsvandring på Gröna gången

Blomstervandring

STF Sala

28 Maj

Ingen föranmälan
Vi träffas och gör en vandring på Gröna gången en förhoppningsvis vacker vårkväll. Vi avslutar med kaffe på Sofielund för de som så vill.
  • Samling: 18:30
  • Plats: Sofielunds vandrarhem, Mellandammen 112, Sala
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ola Rosengren, tel. 072-907 85 45

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 10 Maj

Aspenstorp naturreservat med guide

En eftermiddag med fd kommunekologen Kjell Eklund i naturreservatet Aspenstorp som invigdes i september 2019. Vi spanar in den fantastiska miljön som är där denna tid på året. Naturreservatet vid Aspenstorp en fantastisk blandning av historiska lämningar och mycket höga naturvärden och är en avkopplande miljö att vandra i! Ta på er ”kläder efter väder”. Stigarna är mycket bra att vandra på.

Kläder efter väder. Ta gärna med kaffetermos.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr