Knäckebrödsbageriet "Kulinariet" Stora Skedvi

STF Sala

24 Okt 2019

Okt

I priset ingår visning, ca 45-50 min, och kaffe med bröd.
Vi besöker knäckebrödsbageriet i Stora Skedvi. Där får vi en visning av hur knäckebrödsbakningen går till. I saluhallen Visthusboden kan du handla godsaker från leverantörer som framställer sina produkter med kärlek och omsorg, många av dem finns inom en radie av några kilometer.
  • Senaste datum för anmälan: 17/10
  • Samling: Samling vid Mikaelsgården i Sala för eventuell samåkning. , 13:00
  • Plats: Stora Skedvi
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ola Rosengren 072-907 85 45

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 24 Okt 2019

Okt

Knäckebrödsbageriet "Kulinariet" Stora Skedvi

I priset ingår visning, ca 45-50 min, och kaffe med bröd.

Medlem: 100 kr

• 14 Nov 2019

Studiebesök på Apotea

Apotea är apoteket på nätet som har sin fysiska anläggning i Morgongåva. Apoteas logistikcenter är 38 000 kvm stort och ligger i Morgongåva företagspark, två mil från Sala mot Uppsala. Apoteas tidigare lager var på 5000 kvm och stod klart 2012 men redan efter ett par år var det för litet. Apotea disponerar logistikcentret tillsammans med systerbolagen Babyland, Delitea, Widforss och Happy Yatching. På taket finns Sveriges största takplacerade solcellsanläggning. Med sina 500 arbetstillfällen är APotea Heby kommuns största arbetsgivare. Logistikcentret har en kapacitet på fyra paket per sekund.

• 08 Dec 2019

Vintervandring i Sala

Kom med och vandra i centrala Sala en förhoppningsvis vin vintersöndag med trevlig samvaro och tipspromenad. Vi avslutar med fika i vår lokal.

• 25 Feb 2020

Årsmöte STF Sala samt fördrag om Sala gruvas historia

Åke Johansson berättar om gruvans historia. Därpå följer sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi bjuder på soppa med smörgås och kaffe och kaka.