Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

Bra Hjort

Blomstervandring 2

STF Sala

18 Jun

Glöm inte att anmäla dig och medtag matsäck
Företaget Bra Hjort, som ägs och drivs av grannfamiljerna Elwing och Lindström, föder upp kronhjortar i hägn i den vackra Örsundaåns dalgång strax utanför Heby. Nu har du chansen att få se de ståtliga djuren på nära håll. Yngwe Elfwing guidar oss och vi får åka ut i hägnet bland djuren med traktor och vagn. Glöm inte egen matsäck, vi fikar i vagnen.
  • Senaste datum för anmälan: 11/06
  • Samling: Samling vid Mikaelsgården för ev samåkning. , 17:30
  • Plats: Heby
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lilian Perers, tel. 070-750 34 76, lilian@perers.se

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 26 Maj

Slipspromenad vid Lasses LAda

Lars Elvgren berättar och visar runt i sin fina lada som han under tolv år sakta renoverat efter eget huvud. Här har han utrymme för eget och gästers hantverkande och diverse egna skapelser och samlingar finns utställda. Därefter går vi på slipspromenad i skogsbrynet och blir bjudna på soppa och smörgås vid någon av uteplatserna intill ladan.

Medlem: 70 kr

• 18 Jun