Bakom kulisserna på Uppsala stadsteater

Teater

STF Sala

27 Mar

Vi samåker i bilar alternativt tar Upptåget till Uppsala. Uppge hur du vill resa till Uppsala i samband med anmälan. Eventuell tågbiljett bokar du själv. Biljetten blir då billigast, om du inte redan har UL-kort förstås, om du laddar ner UL-appen och laddar en reskassa som du betalar med.
Följ med på en guidning bakom kulisserna på Uppsala stadsteater! Vi får bland annat besöka kostymateljén och perukmakeriet.
  • Senaste datum för anmälan: 18/03
  • Samling: Kungsgatan 53, UPPSALA , 15:30
  • Plats: Uppsala stadsteater
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lilian Perers 070-750 34 76, lilian@perers.se

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 25 Feb 2020

Årsmöte STF Sala samt fördrag om Sala gruvas historia

Åke Johansson berättar om gruvans historia. Därpå följer sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi bjuder på soppa med smörgås och kaffe och kaka.

Icke-medlem: Gratis

• 03 Mar 2020

Studiebesök på Metso

Metso är ett världsledande industriföretag som erbjuder utrustning och tjänster för hållbar bearbetning av naturresurser och hållbara resursflöden inom gruv-, ballast-, återvinnings- och processindustrin. Metso har över 13 000 anställda i mer än 50 länder. Metso i Sala har idag cirka 250 medarbetare. I Sala finns det globala produktcenter för slurrypumpar och processmaskiner för mineralberedning. Fabriken har utvecklats till att bli ett globalt supportcenter, och är idag en av de största tillverkarna av pumpar inom koncernen.   För mineralberedningssystem för gruvverk så offererar, konstruerar och levererar vi kompletta systemlösningar för mineralberedning inkluderande Metsos maskiner i kombination med extern utrustning.

• 27 Mar

Bakom kulisserna på Uppsala stadsteater

Medlem: 50 kr

• 10 Maj

Aspenstorp naturreservat med guide

En eftermiddag med fd kommunekologen Kjell Eklund i naturreservatet Aspenstorp som invigdes i september 2019. Vi spanar in den fantastiska miljön som är där denna tid på året. Naturreservatet vid Aspenstorp en fantastisk blandning av historiska lämningar och mycket höga naturvärden och är en avkopplande miljö att vandra i! Ta på er ”kläder efter väder”. Stigarna är mycket bra att vandra på.

Kläder efter väder. Ta gärna med kaffetermos.

Icke-medlem: 50 kr

• 28 Maj

Kvällsvandring på Gröna gången

Vi träffas och gör en vandring på Gröna gången en förhoppningsvis vacker vårkväll. Vi avslutar med kaffe på Sofielund för de som så vill.

Ingen föranmälan