Att börja släktforska

STF Sala

02 Mar 2023

Ta gärna med papper och penna. För STF-medlemmar.
Sala - Heby Släktforskare inbjuder STF Sala till en informationskväll - "Att börja släktforska". Går du och velar om du ska utforska dina rötter eller inte? Eller kanske är du bara intresserad av hur det går till att släktforska. Om du börjar kommer du garanterat att lära dig nya saker. Om dig själv, svunnen tid, historiska händelser och mycket annat intressant.
  • Senaste datum för anmälan: 28/02
  • Samling: Kaplanen, Drottninggatan 10, SALA , 18:00
  • Plats: Kaplanen, Gröna rummet på Föreningarnas Hus
  • För vem? Vuxen
  • För mer information och anmälan: Monica Haglund 076-8857316, h.monica.haglund@gmail.com

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 21 Feb 2023

Studiebesök hos Bovieran samt årsmöte

Vi startar i vinterträdgården där Margareta Carlehög och Eva Westblom berättar om boendet och växtligheten. Därefter vidtar sedvanliga årsmötesförhandlingar i Bovierans samlingslokal och vi avslutar med kaffe, smörgås och kaka. Varmt välkomna!

• 02 Mar 2023

Att börja släktforska

Ta gärna med papper och penna. För STF-medlemmar.

• 30 Mar 2023

Studiebesök på Furuhälls snickeri i Heby

Furuhälls snickeri grundades 1964. Tillverkningen var då i liten skala som med åren växt till ett av Sveriges ledande dörrsnickerier. Här tillverkas garageportar och dörrar av olika slag. Vi börjar i konferensdelen där vi får information om företagets verksamhet och därefter får vi en visning ute i tillverkningen.

Icke-medlem: 30 kr

• 05 Apr - 26 Apr 2023

Följ med på en temapromenad i april

Nu när våren är i antågande tar vi en stärkande kvällspromenad tillsammans varje onsdag i april. Ny runda och nytt tema varje vecka. Temat för kvällen kan vara blommor, konst eller byggnader. Tillsammans har vi mycket samlad kunskap att delge varandra. Promenadernas längd är ca 3 km. Ta gärna med matsäck.

Promenaddatum är 5/4, 12/4, 19/4 och 26/4. Ingen föranmälan behövs.

Icke-medlem: 20 kr