Årsmöte STF Sala samt fördrag om Sala gruvas historia

STF Sala

25 Feb 2020

Inte medlem
Åke Johansson berättar om gruvans historia. Därpå följer sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi bjuder på soppa med smörgås och kaffe och kaka.
  • Senaste datum för anmälan: 18/02
  • Samling: Skogsbacken BRF Marsgatan 69 Sala , 18:00
  • Plats: Skogsbacken BRF Marsgatan 69 Sala
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lilian Perers 070-750 34 76, lilian@perers.se

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Feb 2020

Årsmöte STF Sala samt fördrag om Sala gruvas historia

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 03 Mar 2020

Studiebesök på Metso

Metso är ett världsledande industriföretag som erbjuder utrustning och tjänster för hållbar bearbetning av naturresurser och hållbara resursflöden inom gruv-, ballast-, återvinnings- och processindustrin. Metso har över 13 000 anställda i mer än 50 länder. Metso i Sala har idag cirka 250 medarbetare. I Sala finns det globala produktcenter för slurrypumpar och processmaskiner för mineralberedning. Fabriken har utvecklats till att bli ett globalt supportcenter, och är idag en av de största tillverkarna av pumpar inom koncernen.   För mineralberedningssystem för gruvverk så offererar, konstruerar och levererar vi kompletta systemlösningar för mineralberedning inkluderande Metsos maskiner i kombination med extern utrustning.

Medlem: Gratis

• 27 Mar

Bakom kulisserna på Uppsala stadsteater

Följ med på en guidning bakom kulisserna på Uppsala stadsteater! Vi får bland annat besöka kostymateljén och perukmakeriet.

Vi samåker i bilar alternativt tar Upptåget till Uppsala. Uppge hur du vill resa till Uppsala i samband med anmälan. Eventuell tågbiljett bokar du själv. Biljetten blir då billigast, om du inte redan har UL-kort förstås, om du laddar ner UL-appen och laddar en reskassa som du betalar med.

Medlem: 50 kr