Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Wira bruk

Studiebesök

STF Roslagens lokalavdelning

27 Sep 2020

Inte medlem
Utflykten tar ca 1,5 h. När: Söndag 27 september kl 11.00. Var: Wira bruk, Roslags-Kulla. Kostnad: 120:- medlem / 150:- icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 20 september. Betalning till BG 620-3657 senast 21 september. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteten ändras eller ställas in.
Vi åker till Wira bruk i Roslags-Kulla, där vi får en guidad tur i området, med dess vackra miljö. Vi får se de gamla smedjorna, besöka konstsmidesbutiken mm. Utflykten tar ca 1,5 h.
  • Senaste datum för anmälan: 20/09
  • Samling: 11:00
  • Plats: Roslags-Kulla
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 06 Sep 2020

Heliga Birgittas Finsta och Skederids kyrka

Följ med och besök Finsta och lär dig lite mer om Heliga Birgitta och hennes tid i Finsta. Vi besöker också Skederids kyrka. Vi guidas av Charlotte Brusewitz under vår utflykt. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Utflykten tar ca 2,5 h.

När: Söndagen 6 september kl 13.00. Var: Finsta. Kostnad: 100:- medlem / 130:- icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 30 augusti. Betalning till BG 620-3657 senast 31 augusti. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteten ändras eller ställas in.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 130 kr

• 24 Sep 2020

Bröderna Andersson nostalgimuseum

Följ med på en nostalgiutflykt till bröderna Anderssons på Rådmansö. Vi får en guidad visning i en gammal lanthandel med tillhörande bensinstation, mm. Besöket tar ca 1,5 h.

När: Torsdag 24 september kl 18.00. Var: Södersvik, Rådmansö. Kostnad: 50:- medlem / 60:- icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 17 september. Betalning till BG 620-3657 senast 18 september. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteten ändras eller ställas in.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr