Vandringens dag

STF Roslagens lokalavdelning

10 Sep 2022

Inte medlem
När: Lördagen 10 september Vi återkommer om tidpunkt. Var: Vi återkommer om samlingsplats. Kostnad: Gratis Anmälan: Anmälan senast 3 september till stfroslagen@stfturist.se eller sms 0736 851 550.
Lördagen den 10 september är det vandringens dag. Följ med på en vandring i vår vackra Roslagsnatur.
  • Senaste datum för anmälan: 03/09
  • Plats: Norrtälje
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna Törne

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 21 Aug 2022

Aug

Söderarm

Den 21 augusti är det den Internationella Fyrdagen. Följ med på en dagsutflykt med lunch på Söderarm. Vi åker inhyrd båt från Norrtälje. På Söderarm får vi information om fyren mm. Båtturen går sedan tillbaka till Norrtälje på em.

När: Söndagen 21 aug kl 11.00. Var: Norrtälje hamn Kostnad: 700:- inklusive lunch. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 14 aug. Betalning till BG 620-3657 eller swish nr 123 139 46 00 senast 15 aug.

Medlem: 700 kr

Icke-medlem: 700 kr

• 28 Aug 2022

Aug

STF hänger med Nördhäng – familjeaktivitet

Tillsammans med föreningen Nördhäng Norrtälje anordnar vi en familjedag vid Färsna gård! Nördhäng är föreningen för brädspel, rollspel, figurspel och nördkultur. Det blir naturbingo, tipsrunda, skattjakt och utespel som kubb, jätteplockepinn, bollspel med mera. Har du ett roligt utespel? Ta med det! Gillar du lajv? Kom utklädd! Grillarna kommer vara tända! Ta med det du vill grilla, äta och dricka.

När: Söndagen 28 augusti kl 10:30 Var: Norra vindskyddet, Färsna gård Kostnad: Gratis för medlem men frivillig summa tas gärna emot (rek 40 kr). Icke-medlem 40 kr. Betalning senast 26 augusti till bg 620-3657 eller swish nr 123 139 46 00 Anmälan: Anmälan senast 21 augusti till stfroslagen@stfturist.se eller sms 0736 851 550.

Icke-medlem: 40 kr

• 03 Sep 2022

Strömsborg

Strömsborg Följ med på en historisk guidning på Strömsborgs Vilohem i sin fantastiska miljö på Rådmansö. 1906 köpte Lotten Hagelin de första tomterna ute på Rådmansö. Efter det att stiftelsen bildats 1910 började Lotten genast bjuda in gäster till sommarvila på Strömsborg. Efter guidningen följer en vandring i omgivningen på ca 6 km. Besöket tar ca 2,5 h.

När: Lördagen 3 september kl 10:30 Var: Strömsborg på Rådmansö Kostnad:40 kr medlem / 60 kr icke medlem, barn gratis. Betalning senast 28 augusti till bg 620-3657 eller swish nr 123 139 46 00. Anmälan: Anmälan senast 27 augusti till stfroslagen@stfturist.se eller 070 619 56 53

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 10 Sep 2022

Vandringens dag

Icke-medlem: Gratis

• 24 Sep 2022

Turridning

Upplev Roslagen från hästryggen med turridning hos Grim Islandshästar! Vi gör i ordning hästarna med hjälp av vår turledare och sedan får vi 1,5 timme på hästryggen. Efter ridturen fikar vi tillsammans. Ingen tidigare ridvana krävs. Hjälm och skor med 1-2 cm klack är obligatoriskt. Hjälm finns att låna. Hästarna tar emot ryttare på max 90 kg. Barn från 8 år. OBS begränsat antal platser – först till kvarn!

När: Lördagen 24 september kl 11:00 Var: Grim Islandshästar, Västra Hållstavägen 13, 761 72 Norrtälje Kostnad: Medlem: 850kr/person, Icke-medlem: 950kr/person. Betalning senast 5 september till bg 620-3657 eller swish nr 123 139 46 00 Anmälan: Anmälan senast 1 september till stfroslagen@stfturist.se eller sms 0736 851 550.

Medlem: 850 kr

Icke-medlem: 950 kr

• 17 Nov 2022

Föreläsning om Colombia

Föreläsning om Colombia Följ med på ett intressant föredrag om Colombia. Vi får lyssna på Victoria Jansons och Torbjörn Frilunds upplevelser och arbete i Colombia. Föredraget tar ca 2 h.

När: Torsdagen 17 november kl 18:30 Var: Samlingssal på Montessoriskolan, Albert Engströms gata 5 Kostnad : Gratis för medlem, men frivillig summa kan swishas (rek 50 kr). Icke medlem: 50 kr. Betalning senast 10 november till bg 620-3657 eller swish nr 123 139 46 00 Anmälan: Anmälan senast 11 november till stfroslagen@stfturist.se eller 070 937 45 57

Icke-medlem: 50 kr