Stadsvandring

STF Roslagens lokalavdelning

14 Apr 2021

Inte medlem
När: onsdag 14 april kl 17.30. Var: Samling på parkeringsplatsen vid Kulturskolan, Norrtälje. Kostnad: 50 kr medlem / 100 kr icke medlem. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tfn 076 828 21 68 senast 7 april. Betalning till bg 620 3657 senast 8 april.
Hans Landberg tar oss med på en lite annorlunda stadsvandring i Norrtälje. Vi kommer att höra berättelser om bl a Samrealskolan, Östra tullen, Åbergs trädgård, Roslagsplan, Bältartorpsbacken, Järnvägen till Bro, Vegabryggeriet, borgmästare Hallin m m.
  • Senaste datum för anmälan: 07/04
  • Samling: 17:30
  • Plats: Norrtälje
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 11 Feb - 01 Jun 2021

Årsmöte

Gällande restriktioner pga coronapandemin gör att vi inte kan hålla årsmötet som planerat den 11 februari. Vi har beslutat att genomföra det längre fram under våren då läget förhoppningsvis ljusnar med pandemin. Vi återkommer med datum på hemsidan och annons l Norrtelje Tidning.

• 12 Feb - 01 Jun 2021

Besök Norrtelje tidning

Besök Norrtelje Tidning Följ med på ett besök på Norrtelje Tidnings redaktion. Vi får information om hur arbetet går till på en modern tidningsredaktion. Besöket tar ca 2 h.

När: Datum ej ännu fastställt, beroende på hur pandemin utvecklas. När datum blir bestämt visas det på vår hemsida. Var: Stora Brogatan 10, Norrtälje. Kostnad: 0 kr. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tfn 076 828 21 68.

• 24 Mar 2021

Norrtelje Musteri

Följ med på en visning med provsmakning på Norrtelje Musteri. Vi gör en rundvandring i lokalerna och får berättat hur tillverkningen går till. Möjlighet att handla i butiken efter besöket. Begränsat antal deltagare. Besöket tar ca 1,5 h.

När: onsdag 24 mars kl 18.30. Var: Estunavägen 63, Norrtälje. Kostnad: 150 kr medlem / 200 kr icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tfn 076 828 21 68 senast 14 mars. Betalning till bg 620 3657 senast 15 mars.

Medlem: 150 kr

Icke-medlem: 200 kr

• 14 Apr 2021

Stadsvandring

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 27 Apr 2021

Medlemsmöte

Kom och fika med oss och berätta vad ni skulle tycka vore intressant. Det är ju styrelsens uppgift att ta fram lockande aktiviteter men ibland kan det vara bra att få lite hjälp med uppslag. Det vore trevligt om ni medlemmar kunde komma och diskutera vad vi skall göra i STF Roslagen. Vi bjuder på fika och räknar med att vi håller på ca en timme.

När: tisdag 27 april kl 18.30. Var: Zettersténska huset, Faktorigatan 1, Norrtälje.

• 09 Maj 2021

Mörby slottsruin

Följ med och besök Mörby slottsruin. Vi startar vid Fasterna kyrka där Rolf Embro från Fasterna hembygdsförening möter oss. Från kyrkan vandrar vi till Mörby slottsruin, där vi får höra historien om adelsborgen som slutligen blev en ruin. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle.

När: söndag 9 maj kl 11.00. Var: Fasterna. Kostnad: 100 kr medlem / 150 kr icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tfn 076 828 21 68 senast 2 maj. Betalning till bg 620 3657 senast 3 maj.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr