Mineralvandring

STF Roslagens lokalavdelning

06 Okt 2019

Inte medlem
När: Söndag 6 oktober kl 11.00 Var: Samling vid Coop, södra infarten till Norrtälje Kostnad: 20 kr medlem /40 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 29 september Betalning till bg 620-3657 senast 1 oktober
Vi åker ut till Åkerö på Rådmansö och besöker det dagbrott som tidigare fanns där och får information om de mineraler som bröts där. Vi fortsätter sedan till Kapellskär och fortsätter med information om de mineraler som utvanns där. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Besöket tar ca 4 h.
  • Senaste datum för anmälan: 29/09
  • Samling: 11:00
  • Plats: Rådmansö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Sep 2019

Erkenlaboratoriet

Vi besöker Erkenlaboratoriet och får information om deras verksamhet och den forskning som bedrivs där. Guide för besöket är Kurt Petterson, som tidigare var chef för laboratoriet. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Besöket tar ca 2 h.

När: Lördag 28 september kl 11.00 Var: Erkenlaboratoriet, Svanberga Kostnad: 0 kr Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 21 september

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 06 Okt 2019

Mineralvandring

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 22 Okt 2019

Information om krisberedskap

Vet du vad du skall göra om vattnet och elen försvinner under flera dygn? Vi får information om hur man skall kunna klara av en situation när inte alla samhällsfunktioner fungerar som vi är vana vid. Lena Hedberg kommer från civilförsvarsförbundet med kursen ”hemberedskap minst 72 tim”.

När: Tisdag 22 oktober kl 18.45 – 20.30 Var: Norrtälje stadsbibliotek. Kostnad: 20 kr medlem /40 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 14 oktober

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 25 Okt 2019

Besök Norrtälje Tingsrätt

Vi besöker Norrtälje Tingsrätt, där vi gör en rundvandring i lokalerna, är närvarande vid en förhandling och efteråt träffar en rådman som berättar/förklarar om förhandlingen. Datum bestäms senare då höstens förhandlingar vid tingsrätten ännu inte är planerade. Vi återkommer på vår hemsida med exakt datum under hösten. Begränsat antal deltagare!

När: antingen en tisdag kl 12.30 eller en onsdag kl 12.30 i november Var: Norrtälje Tingsrätt, Astrid Lindgrens gata 7, Norrtälje Kostnad: 0 kr Anmälan till: stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 25 oktober

Medlem: Gratis