Besök Norrtelje tidning

STF Roslagens lokalavdelning

25 Nov 2020

Inte medlem
När: Onsdagen 25 november kl 15.00. Var: Stora Brogatan 10, Norrtälje. Kostnad: 0 kr. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 18 november. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteten ändras eller ställas in.
Följ med på ett besök på Norrtelje tidnings redaktion. Vi får information om hur arbetet går till på en modern tidningsredaktion. Besöket tar ca 2 h. När: Onsdagen 25 november kl 15.00. Var: Stora Brogatan 10, Norrtälje. Kostnad: 0 kr. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 18 november.
  • Senaste datum för anmälan: 18/11
  • Samling: 15:00
  • Plats: Norrtälje
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 12 Nov 2020

Pythagoras industrimuseum

Följ med på en guidad visning på Pythagoras industrimuseum. Fabriken står kvar i orört skick och visar hur en fabrik såg ut under tidigt 1900-tal. Fabriken tillverkade den kända tändkulemotorn. Besöket tar ca 1,5 h.

När: Torsdag 12 november kl 18.00. Var: Verkstadsgatan 6, nära Norrtälje centrum. Kostnad: 120:- medlem / 150:- icke medlem, barn gratis. Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller tel 076 8282 168 senast 5 november. Betalning till BG 620-3657 senast 6 november. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteten ändras eller ställas in.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 150 kr