Besök Norrtälje Tingsrätt

STF Roslagens lokalavdelning

25 Okt 2019

Okt

När: antingen en tisdag kl 12.30 eller en onsdag kl 12.30 i november Var: Norrtälje Tingsrätt, Astrid Lindgrens gata 7, Norrtälje Kostnad: 0 kr Anmälan till: stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 25 oktober
Vi besöker Norrtälje Tingsrätt, där vi gör en rundvandring i lokalerna, är närvarande vid en förhandling och efteråt träffar en rådman som berättar/förklarar om förhandlingen. Datum bestäms senare då höstens förhandlingar vid tingsrätten ännu inte är planerade. Vi återkommer på vår hemsida med exakt datum under hösten. Begränsat antal deltagare!
  • Senaste datum för anmälan: 25/10
  • Plats: Norrtälje
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Nordén

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Aug 2019

Aug

Besök Linnés Hammarby

Följ med på ett besök på Linnés Hammarby, i närheten av Danmark 15 km sydost om Uppsala. Vi får en guidad tur med anekdoter och fakta kring Carl von Linnes liv i sommarbostaden. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Utflykten tar ca 2 h plus restid.

När: Söndag 25 augusti kl 10.30 Var: Samling vid Coop, södra infarten till Norrtälje, kl 09.00 för eventuell samåkning Kostnad: 200 kr medlem /250 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 18 augusti Betalning till bg 620-3657 senast 20 augusti

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 07 Sep 2019

Storholmen Vikingabyn och Ekskogen

Följ med och besök Storholmens vikingaby och upplev vikingatiden. Vi får en guidad visning av vikingabyn. Vi tittar också på vikingagravarna som finns i Ekskogen. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Utflykten tar ca 2,5 h.

När: Lördag 7 september kl 11.00 Var: Storholmen, Svanberga Kostnad: 200 kr medlem / 250 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 073-928 78 34 senast 31 augusti Betalning till bg 620-3657 senast 3 september

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 28 Sep 2019

Erkenlaboratoriet

Vi besöker Erkenlaboratoriet och får information om deras verksamhet och den forskning som bedrivs där. Guide för besöket är Kurt Petterson, som tidigare var chef för laboratoriet. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Besöket tar ca 2 h.

När: Lördag 28 september kl 11.00 Var: Erkenlaboratoriet, Svanberga Kostnad: 0 kr Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 21 september

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 06 Okt 2019

Mineralvandring

Vi åker ut till Åkerö på Rådsmansö och besöker det dagbrott som tidigare fanns där och får information om de mineraler som bröts där. Vi fortsätter sedan till Kapellskär och fortsätter med information om de mineraler som utvanns där. Ta med fika, så fikar vi vid lämpligt tillfälle. Besöket tar ca 4 h.

När: Söndag 6 oktober kl 11.00 Var: Samling vid Coop, södra infarten till Norrtälje Kostnad: 20 kr medlem /40 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 29 september Betalning till bg 620-3657 senast 1 oktober

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 22 Okt 2019

Information om krisberedskap

Vet du vad du skall göra om vattnet och elen försvinner under flera dygn? Vi får information om hur man skall kunna klara av en situation när inte alla samhällsfunktioner fungerar som vi är vana vid. Lena Hedberg kommer från civilförsvarsförbundet med kursen ”hemberedskap minst 72 tim”.

När: Tisdag 22 oktober kl 18.45 – 20.30 Var: Norrtälje stadsbibliotek. Kostnad: 20 kr medlem /40 kr icke medlem, barn gratis Anmälan till stfroslagen@stfturist.se eller telefon 076-828 21 68 senast 14 oktober

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr