Våtmark till våtmark Trosa - Vagnhärad

STF Östra Sörmland

06 Mar 2021

Inte medlem
När: 6/3 kl. 10:00-13:00 Alla deltagare måste föranmäla sig senast 4/3 till Monika 0737274795 eller stfostrasormland@stfturist.se Vandringssträcka ca. 6 km i låglänt men ojämn terräng. Goda dikeshopparkunskaper är ett måste. Samling: Trosa pendlarparkering vid Parkgolfen. Avslut vid Häradsvallen, Vagnhärad Kläder för alla väder rekommenderas. Kom inte hungrig, fikapaus blir i slutet av vandringen.
Vi vandrar tillsammans från Trosa mot våtmarken, vandringen inleds på vandringsled, med oss vandrar Trosas kommunekolog Elin van Dooren. Turen går mellan våtmarken och Trosa ån efter att vi lämnat våtmarken i Trosa så övergår stigen i åkermark och ledlöst land längs med Trosaån mot Trosa lands kyrka. Det är diken där skutt behöver tas och marken är lerig och ojämn så god hinderförmåga är bra. Vi tar oss utefter ån med sikte på Trosa lands kyrka och vandrar sedan mot Vagnhärads våtmark för fika och frågestund. Med anledning av rådande pandemi så förväntar vi oss att endast du som är frisk och 100% symtomfri deltar. Aktiviteten är utomhus och vi uppmanar alla att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer om avstånd.
  • Senaste datum för anmälan: 04/03
  • Samling: Trosa Pendlarparkering , 09:45