Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Stora Trosarundan inklusive Öbolandet runt

Låglandsvandring 1

STF Östra Sörmland

12 Sep 2020

Pris ej bestämt

Samling på parkeringen vid Trosa Kvarn kl 10.00. Sträcka ca 15,5 km, ca 3-4 timmar, inkl rast. Medtag matsäck
På Vandringens dag vandrar vi i Trosa med omnejd. Vi möts på parkeringen vid Trosa Kvarn kl 10.00 och vandrar Stensundsvägen ut mot Långnäs. Sedan följer vi kustlinjen in mot Trosa och tar oss ut till Öbolandet på den nya fina gångbron. Här tar vi vänstervarvet ända ut till Trosa campingplats, där vi intar vår medhavda matsäck och vilar oss en stund. Sedan följer vi kustlinjen, efter Stadsfjärden, tillbaka till Trosa. Här finns det möjlighet att avbryta och stanna till i Trosa efter ca 10 kilometer. Vi andra följer Strandvägen med Tureholms slott i blickfånget, innan vi svänger av in mot västra Fän och siktar på slutsträckan över Trosa slalombacke, sågspånsslingan och slutligen gravplatsen innan vi når slutmålet Trosa Kvarn. Sträckan är ca 15,5 km, vilket tar ca 3-4 timmar att vandra inkl rast. Packa med en god matsäck. Välkommen!
  • Senaste datum för anmälan: 09/09
  • Samling: Trosa Kvarn , 10:00
  • Plats: Trosa Kvarn
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulf Lundin 0701904599

Typ av aktivitet: PR-arrangemang

Stora Trosarundan inklusive Öbolandet runt

Skärgårdsvandring i Bälinge skärgård-Vandringens dag

Häng med på vandring i skärgårdsmiljö på vandringens dag! Vi ses vid Studsviks brygga, inte långt ifrån Stendörrens naturreservat och tar oss därifrån med vår turbåt vidare ut till en närliggande ö. Där kommer vi vandra ca 10 km i varierad terräng så god fysik är nödvändigt. Vi pratar under vandringens gång om livet i skärgården, djur och natur.

Datum 12 september. Exakta detaljer ej spikade ännu, det kommer närmare vandringens dag. Aktiviteten beräknas pågå mellan kl 10-16. Rejäl matsäck och ordentligt med dryck medtages. På ön har vi inte tillgång till WC och väderskydd så kläder för alla väder är att rekommendera.

• 12 Sep 2020

Vandringens dag vandring i Nynäs naturreservat

Följ med och vandra Sörmlandsleden på Vandringens dag! Vi vandrar etapp 52 i Nynäs naturreservat, vid kusten mellan Trosa och Nyköping. Vi startar vandringen vid Sandviksbadet och vandrar ca 7,5 km till det vackra Nynäs slott. Delvis kuperad terräng i skog men även en bit på grusväg.

Devis en medelsvår etapp i kuperad terräng. Sträcka 7,5 km. Tid inklusive rast ca 3 timmar. Medtag matsäck och kläder efter väder. Samling kl 09.30 vid parkeringen vid Nynäs slott, för samåkning till starten vid Sandviks badplats.