Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Stora Trosarundan inklusive Öbolandet runt

Låglandsvandring 1

STF Östra Sörmland

12 Sep 2020

Pris ej bestämt

Samling på parkeringen vid Trosa Kvarn, kl 10.00 Sträcka ca 15,5 km, ca 3-4 timmar, inkl rast. Medtag matsäck
Vandringens dag vandring i Trosa med omnejd Vi möts på parkeringen vid Trosa Kvarn, kl 10.00 och vandrar Stensundsvägen ut mot Långnäs. Sedan följer vi kustlinjen in mot Trosa och tar oss ut till Öbolandet på den nya fina gångbron. Här tar vi vänstervarvet ända ut till Trosa campingplats, där vi intar vår medhavda matsäck och vilar oss en stund. Sedan följer vi kustlinjen, efter Stadsfjärden, tillbaka till Trosa. Här finns det möjlighet att avbryta och stanna till i Trosa efter ca 10 kilometer Vi andra följer Strandvägen med Tureholms slott i blickfånget, innan vi svänger av in mot västra Fän och siktar på slutsträckan över Trosa slalombacke, sågspånsslingan och slutligen gravplatsen innan vi når slutmålet Trosa Kvarn.
  • Senaste datum för anmälan: 09/09
  • Samling: Trosa Kvarn , 10:00
  • Plats: Trosa Kvarn
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulf Lundin 0701904599

Typ av aktivitet: PR-arrangemang

Stora Trosarundan inklusive Öbolandet runt

Skärgårdsvandring i Bälinge skärgård-Vandringens dag

Häng med på vandringens dag i skärgårdsmiljö Vi ses vid Studsviks brygga, inte långt ifrån Stendörrens naturreservat och tar oss därifrån med vår turbåt vidare ut till en närliggande ö. Där kommer vi vandra ca 10 km i varierad terräng så god fysik är nödvändigt. Vi pratar under vandringen gång om livet i skärgården, djur och natur.

Datum 12 september Exakta detaljer ej spikade ännu, det kommer närmare vandringens dag. Men aktiviteten beräknas pågå mellan 10-16. Rejäl matsäck och ordentligt med dryck medtages. På ön har vi inte tillgång till WC och väderskydd så kläder för alla väder är att rekommendera.

• 12 Sep 2020

Vandringens dag vandring i Nynäs naturrreservat

Följ med och vandra Sörmlandsleden etapp 52 i Nynäs naturreservat, vid kusten mellan Trosa och Nyköping. Vi startar vandringen vid Sandviksbadet och vandrar ca 7,5 km till det vackra Nynäs slott. Delvis kuperad terräng i skog men även en bit på grusväg.

Devis en medelsvår etapp i kuperad terräng Medtag matsäck och kläder efter väder Sträcka 7,5 km Tid inklusive rast ca 3 timmar Samling 9.30 vid parkeringen vid Nynäs slott, för samåkning till starten vid Sandviks badplats