Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Sävö Skärgårdstur

Båttur 3

STF Östra Sörmland

17 Maj 2020

Inte medlem
När: 17/5-2020 kl. 10:00-17:00 Var: Källviks Brygga Anmäl dig senast den 13/5 till stfostrasormland@stfturist.se eller 0737274795 Sävö är inte tillgänglighetsanpassat och det är stora nivåskillnader mellan båt och brygga.
Välkommen till naturreservatet Sävö! Vi träffas vid Källviks brygga kl 09:45 för båttur ut till ön. Väl framme möter vi vår guide Karin Anklew som tar oss med på en vandring genom den biologisk mångfalden i Sävös kulturlandskap. Här får vi stifta bekantskap med gamla ekar, hamlade träd, ängs-och hagmarkernas flora och fauna. Efter 1 timmes guidningen är det fria strövtåg på ön, där det finns både Sörmlandsled och Sävöled. Ön har även iordningsställda grillplatser, utedass och badplatser. Medtag rejäl matsäck och kläder efter väder. Det går även att boka in en övernattning på Sävö vandrarhem om så önskas, kontaktuppgifterna finns här i foldern.
  • Senaste datum för anmälan: 13/05
  • Samling: Källviks brygga , 09:45
  • Plats: Källviks Brygga
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Monika Brandtberg 073 727 47 95

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 25 Apr 2020

Gourmetvandring

Välkommen på en naturskön och välsmakande vandring på ca 6 km längs med sörmlandsledens vackra sträckningar. Vi börjar med att ströva en bit genom vacker natur och får vår dagliga påfyllning av skogsbad; att bara vara och ta in skogen. När vi kommer fram till rastplatsen dukar vi fram för gemensam matlagning över öppen eld. Glöm korv med bröd! Vi kokar, steker och grillar för att skapa en utmanande ute-meny. Den äter vi gott, dricker rykande varmt kokkaffe och pratar! När vi är klara, vandrar vi tillbaka, mätta och uppfyllda av sinnesintryck! Vandringen görs i samarbete med Friluftsfrämjandet

Anmälan till Linus Olofsson senast 9 april till Olofsson.linus@gmail.com Plats och tid på hemsidan eller vid anmälan.

Medlem: Pris ej bestämt

• 17 Maj 2020