Labro ängar naturreservat Nyköping, guidad tur

STF Östra Sörmland

01 Jun 2022

Inte medlem
Samling kl 17.30 i Bryngelstorp. Vägbeskrivning: Kör Trillingsbergsvägen till korsningen Bladbaggestigen. Där finns parkering på vänster sida. För mer info se Nyköpings kommuns hemsida Labro ängar Parkeringsanvisning. Anmälan senast måndag den 30 maj Det är lättvandrat men inte handikappanpassat. Det finns betande djur i naturreservatet. Medtag kläder efter väder och gärna fikakorg så avslutar vi turen med gemensam fikastund.
Försommarkvällsvandring i naturreservatet Labro ängar. Här bland öppna ängs- och betesmarker kommer vår superduktiga guide Stefan som är kommunekolog att berätta om växter och djur som är knutna till dom betade markerna och lära oss allt vi kan tänkas vilja veta om reservatet.
  • Senaste datum för anmälan: 30/05
  • Samling: Bryngelstorp , 17:30