Guidad tur på Öster Malma Viltpark

STF Östra Sörmland

23 Okt 2021

Inte medlem
Den 23 oktober kl 11 besöker vi Öster Malma Wildlife Park för en guidad tur under sakkunnig ledning bland djur som älg, dovhjort, mufflon, vildsvin mm. Turen tar en timme och kostar 135 kronor för medlemmar och 175 för icke-medlemmar. Barn under 12 år får följa med gratis. Hundar är tyvärr inte tillåtna. Sista anmälningsdatum är onsdagen den 20:e oktober. Max antal deltagare är 25 personer. Anmälan sker till Mats Lundin på sms 070-329 01 09 eller stfostrasormland@stfturist.se.
Öster Malma är Jägarförbundets kursgård och ligger i trakterna av Tystberga. Förutom viltparken finns en restaurang som serverar en lunchbuffé med vilt för 140 kronor. En gårdsbutik säljer frusna styckdetaljer till förmånliga priser av en del av de djur vi får se. TIPS! Ta med kylväska. Hitta dit: Öster Malma ligger utmed väg 223 antingen om du kommer från Nyköpings- eller Björnlundahållet. Alternativt kan man också köra av E4:an vid Tystberga trafikplats och kör västerut, där är det skyltat Öster Malma 14.
  • Senaste datum för anmälan: 20/10
  • Plats: Öster Malma Viltpark
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Mats Lundin 070-329 0109 (sms)

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 23 Okt 2021

Guidad tur på Öster Malma Viltpark

Medlem: 135 kr

Icke-medlem: 175 kr

• 30 Okt 2021

Kalkugnsvandring Nynäs

Vandringslängd ca 5 km. Vid halvtid tar vi fikapaus om vädret tillåter, medtag matsäck. Kläder efter väder är ett måste. Hundar är välkomna. Betalning sker med Swish.

En härlig höstpromenad i Nynäs slotts vackra omgivningar. Vi går tillsammans med en guide från slottet ca 1,5 h som berättar om verksamheten i och omkring kalkbrotten och ugnarna. Därefter tar vi en fika i naturen om vädret tillåter och strosar därefter tillbaka i sakta mak mot Nynäs slott. Samling: 10:45 30/10-21 Anmälan senast: 27/10-21 Vänligen OBS. att om vi blir för få anmälda kommer evenemanget ställas in. Max antal deltagare: 24 st

Medlem: 140 kr

Icke-medlem: 200 kr