Vintervandring Bockeboda 2021.

STF Östra Skåne

16 Jan 2021

Inte medlem
Lördagen den 16 januari 2021. Samåkning från Naturums P-plats kl. 10:00. Samling vid Bockatorpets parkering kl. 10.30.
Vandring på stigar och vägar i Bockeboda strövområde. Sträcka ca 5 km. Möjlighet till fika på Bockebodagården. Förbeställs!
  • Samling: Bockatorpets parkering Bockeboda , 10:30
  • Plats: Bockeboda strövområde
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta/Sven Malm tel. 0702-532790.

Typ av aktivitet: Vandring

• 06 Maj - 31 Okt 2020

Okt

Onsdagscyklingen 2020 fortsätter

Onsdagscyklingen fortsätter igen. STF arrangerar cykelturer varje onsdag under sommaren. Vi startar vid Tivolibadet, Kristianstad. Vi cyklar varje onsdag oavsett väder.

Onsdags-cyklingen har startat igen. Välkomna den 13/5 och genomföres sista gången för året den 2/9. Samling kl. 8.:50. Start kl 9:00 .

• 27 Aug - 31 Okt 2020

Aug

Okt

Aktivitetsledareträff

Avslutningsfest för aktivitetsledare.

Samling vid Strandvillan, Kolonivägen i Täppet.

• 15 Nov 2020

Vandring – Sälsafari i Falsterbo/Måkläppen. Sälarnas ö 2020.

Välkommen att delta i Sälsafari i Falsterbo/Måkläppen. Sälarnas ö. Spana efter Gråsäl och Knubbsäl. En vintervandring på cirka 10-12 km rakt ut i havet. Vandringen börjar vid Falsterbo Golfklubb. Idag är Måkläppen främst sälarnas ö. Under nio månader om året härskar knubbsäl och gråsäl över sandreveln. Här kan de vila ostört och föda sina ungar. Gråsälskutarna föds i mars, medan knubbsälarna föds runt midsommar. Måkläppen är även en viktig rastplats för flyttande fåglar. Mängder av gäss, änder och vadare stannar till på Måkläppen på sin färd mot varmare breddgrader. Kanske ser vi de första vinterhämplingarna, snösparvarna och berglärkorna. Ofta hittar man intressanta strandfynd, t ex rester av träfartyg och bärnsten. Att tänka på: Det kan krävas mycket varma kläder och extra mycket fika. Ta med kikare och kamera. Medel, lite tungt i sanden. Kom ihåg att det blir riktigt mörkt och kallt när vinterkvällen kommer!

Söndagen den 15 november. Samåkning från Naturums P-plats kl. 08:00. Samlingsplats och P-plats Falsterbo golfklubb kl. 10.00 om du kör själv. Guide STF Östra Skåne. Kontaktperson Bengt Klingheim Tel: 0702–900833 Mail: bengt@klingheim.nu Hemfärd cirka 15:00

• 30 Nov 2020

Månskensvandring i skog och längs hav, Åhus 2020

Under tystnad vandrar vi i skymningen genom Kronoäspet och njuter av skogens stillhet. Vi möter havet och fortsätter söderut till Revhaken, där vi fikar. Vi hoppas att fullmånen visar sig. Tillbaka går vi längs de upplysta vägarna. Hela sträckan är ca. 5 km. Medtag något ätbart samt reflex och gärna ficklampa.

Måndagen 30 november. Samåkning från Naturums P-plats kl. 15:45. Samling vid Kronoäspets parkering kl.16.30.

• 16 Jan 2021

Vintervandring Bockeboda 2021.

• 09 Feb 2021

STF Östra Skåne Årsmöte 2021.

STF Östra Skånes årsmöte.

Tisdagen den 9 februari kl. 17;30 i Studiefrämjandets lokaler Västra Storgatan 51 H, Kristianstad. Föranmälan för deltagande till Arna Östh senast 31 januari 2021. Tel. 0708-436500, mail: arna.osth@gmail.com I saknad av valberedning är styrelsen kontakten för dessa frågor.