Vandring i skyddad natur

Låglandsvandring 2

STF Östra Norrbotten

26 Sep 2021

Söndag 26/9 kl. 10.00 Samling vid Flakasand. Kläder efter väder och matsäck.
Vi upptäcker Räktjärvsberget naturreservat tillsammans. Vandraren får uppleva en varierande natur med karga hällmarker, sluttningar med stora stenblock, vidsträckta klapperstensfält och frodiga gammelskogar där sällsynta lavar, insekter och fåglar har sitt hem. Aktiviteten genomförs i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten och knyter an till Svenskt friluftslivs projekt - Luften är fri (www.luftenarfri.nu).
  • Samling: Flakasand , 10:00
  • Plats: Räktjärvsberget
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna-Lena Persson, 070-3316840

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 26 Sep 2021

Vandring i skyddad natur

Söndag 26/9 kl. 10.00 Samling vid Flakasand. Kläder efter väder och matsäck.

Medlem: Gratis