Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Vandring

Familjeutflykt 3

STF Östra Norrbotten

14 Jun 2020

Söndag 14/6 kl. 10.00 Samling vid skolan i Gammelgården. Medtag matsäck och kläder efter väder samt skräppåse och handskar.
Vandring med skräpplockning. Preliminärt går vi mellan Gammelgården och Kalix och avslutar med fika och skräpsummering vid Strandpromenaden/Vassholmen. Blir vi många kan vi dela upp oss och skräpbefria någon fler sträcka.
  • Samling: Gammelgården, Kalix , 10:00
  • Plats: Kalix
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 13 Apr - 19 Apr 2020

Fjälltur på skidor

Om du längtar till fjälls, gillar att åka skidor och vill dela upplevelsen med andra trevliga är du välkommen att hänga med på årets tur som planeras starta och sluta i Nikkaluokta och gå via Vistas-Nallo-Sälka-Singi-Kebnekaise. Första dagsetappen delvis med skoter och delvis på skidor. Vi siktar på två nätter i Nallo för att hinna med en dagstur i det fina området. Boende i fjällstugor där vi hjälps åt med sysslorna kring mat, ved och vatten. Mat och övrig utrustning för turen planeras via mejl-/telefonkontakt. Bastu och serverad middag på Kebnekaise fjällstation ingår.

13-19/4, anmälan senast 15/3. Någorlunda skidvana och kondition då turen går med packning i ojämn terräng. Boende i fjällstugor med gemensam mathållning. Färdbeskrivning och utrustningslista i samband med anmälan.

Medlem: Pris ej bestämt

• 24 Maj 2020

Paddling

Plats och tidpunkt kan komma att ändras beroende på vattenstånd. Paddling längs mindre älv/å.

Söndag 24/5 kl. 10.00 Samling vid bron över Lombälven, Storträsk Medtag matsäck och flytväst och om du har egen kanot, annars möjlighet att låna.

• 14 Jun 2020

Vandring

• 24 Okt 2020

Okt

Må Bra Dagen

Friskvårdsmässa med fokus på Må bra där STF Östra Norrbotten tillsammans med Studiefrämjandet och många andra presenterar och visar upp sig. Information om föreningen och medlemskap, bilder och berättelser från våra aktiviteter och exempel på friluftsutrustning. Kanske svarar du också rätt på tipsfrågan och vinner ett pris?

Lördag 24/10 kl. 11.00 - 15.00 Friskvårdsmässa Folkets hus Kalix