Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

Studiebesök kapell och handelsträdgård

Blomstervandring 2

STF Östra Norrbotten

25 Maj 2019

Lördag 25/5 kl. 10.00 Samling vid Särkilax kapell strax norr om Övertorneå. Medtag egen matsäck. Hör gärna av er för samåkning!
Vi åker till Tornedalen för att besöka det nyuppförda Särkilax kapell och Hietalas handelsträdgård. Start vid kapellet där vi guidas runt och får höra historien om Sveriges nordligaste medeltidskyrka, som försvann med vårfloden 1617. Därefter njuter vi av vår medhavda matsäck på lämplig plats innan vi åker vidare till Korva där anrika Hietalas handelsträdgård väntar. Information om verksamheten och möjlighet att köpa plantor, goda tomater, gurkor mm.
  • Samling: Särkilax kapell , 10:00
  • Plats: Övertorneå
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Sonja Morin, 070-3130437 eller Anja-Riitta Jolanki 070-2746262

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Maj 2019

Studiebesök kapell och handelsträdgård

• 01 Jun 2019

Arbetsdag Skridfinnarleden

Föreningen Skridfinnarleden, där STF Östra Norrbotten är medlem, anordnar arbetsdag med upprustning av Skridfinnarleden med utgångspunkt i Lomben. Hör av er om ni vill hjälpa till med märkning mm.

Närmare info inom kort.

• 15 Jun 2019

Vandring Degerberget Pålänge

Vi går först upp till toppen av Degerberget och sedan vidare till baksidan, Ytterst-berget, där det blir fin utsikt mot skärgården. På nervägen besöker vi den intressanta grottan "Landkyrkan" och sista biten tillbaka efter skogsbilväg. Vandringen blir då ca 5 km. Beroende på väder och deltagare finns möjlighet till annan sträckning runt berget och då ca en mils vandring.

Lördag 15/6 kl. 10.00 Samling parkeringen vid Stämsjön. Medtag matsäck.

• 31 Aug 2019

Aug

Vandring Skridfinnarleden

Vandring längs Skridfinnarleden mellan Yttersti och Lomben i samverkan med Föreningen Skridfinnarleden.

Närmare info kommer senare.