Paddling Marahamn

Familjeutflykt 2

STF Östra Norrbotten

25 Jul 2021

Söndag 25/7 kl. 10.00 Samling Marahamn Kalix-Nyborg Medtag matsäck, flytväst och ombyteskläder. Har du inte egen kanot kan det finnas möjlighet att låna, hör i så fall av dig i förväg.
Paddeltur mellan öar där skydd för eventuell vind kan sökas och nya vyer upptäckas. Tempot anpassas efter deltagarnas vana erfarenhet. Genomgång av säkerhet och teknik.
  • Samling: Marahamn , 10:00
  • Plats: Kalix-Nyborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anja-Riitta Jolanki, 070-2746262 eller Henrik Blom, 076-1071969

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 24 Apr 2021

Må Bra Dagen

Friskvårdsmässa med fokus på Må bra där STF Östra Norrbotten tillsammans med Studiefrämjandet och många andra presenterar och visar upp sig. Information om föreningen och medlemskap, bilder och berättelser från våra aktiviteter och exempel på friluftsutrustning. Kanske svarar du också rätt på tipsfrågan och vinner ett pris?

Lördag 24/4 kl. 11.00 - 15.00 Friskvårdsmässa Folkets hus Kalix

• 23 Maj 2021

Vandring i skyddad natur

Tema - Friluftsliv i skyddad natur Vi upptäcker Räktjärvsberget naturreservat. Vandraren får uppleva en varierande natur med karga hällmarker, sluttningar med stora stenblock, vidsträckta klapperstensfält och frodiga gammelskogar där sällsynta lavar, insekter och fåglar har sitt hem. Aktiviteten genomförs i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten och knyter an till månadstemat för Svenskt frilufslivs projekt - Luften är fri (www.luftenarfri.nu).

Söndag 23 maj kl. 10.00 Samling vid Flakasand. Kläder efter väder och matsäck!

• 12 Jun 2021

Kulturreservat - rundtur och utemat

Tema - Laga mat ute Guidad rundtur i kulturreservatet Hahnivittiko fäbod med dess byggnader, ängs- och betesmarker och stora artrikedom. Under sommaren finns där även fjällkor, får och höns. Vi lär oss mer om hur man lagar mat ute och äter något gott. Aktiviteten genomförs i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten och knyter an till månadstemat för Svenskt frilufslivs projekt - Luften är fri (www.luftenarfri.nu).

Lördag 12 Juni kl. 10.00 Samling vid parkeringen Hahnivittiko Fäbod

• 25 Jul 2021